اخبار فرش ماشینی

سیستان و بلوچستان؛ قطب تولید پوشاک نظامی

 

در پی سفر ریاست محترم جمهور، جناب آقای دکتر روحانی به استان سیستان و بلوچستان هیئتی به سرپرستی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت جناب آقای مهندس نعمت زاده به همراه معاونین وزارتخانه، ریاست محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران جناب آقای کرباسچیان، ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران جناب آقای مهندس شافعی، مشاور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت جناب آقای دکتر ریاحی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان جناب آقای مهندس میرشکار، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سیستان و بلوچستان و کارشناسان صنایع مختلف از شرکت ناجی پوشش بازدید بعمل آوردند و از نزدیک در جریان توانمندی ها و قابلیت های شرکت ناجی پوشش در عرصه تولید البسه و پوشاک به خصوص پوشاک نظامی که فلسفه بوجود آمدن شرکت ناجی پوشش نیز همین مهم بوده است ، قرار گرفتند.

در جریان این بازدید مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ناجی پوشش جناب آقای حسین زاده امام گزارشی از نحوه تاسیس و راه اندازی شرکت ناجی پوشش و اجرایی نمودن فرمان مقام معظم رهبری طی سفر استانی معظم له ارائه دادند و اقدامات صورت گرفته در راستای تامین و تولید پوشاک نظامی مورد نیاز نیروی انتظامی، سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و وزارت دفاع را تشریح نمودند و اشاره نمودند که شرکت ناجی پوشش با سرمایه گذاری مستقیم بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریالی بنیاد تعاون ناجا شکل گرفته است و در حال حاضر با اشتغالی بالغ بر ۳۵۰ نفر به طور مستقیم بخش اعظمی از نیازمندی های پوشاک نظامی ارگان ها و سازمانهای نظامی و انتظامی را تولید، تامین و توزیع می نماید و تا کنون نیز از هیچگونه تسهیلات و امتیازات استانی و ملی بهره مند نبوده است. در سال ۱۳۹۲ با افزایش تورم در کشور و بالا رفتن قیمت مواد اولیه و افزایش هزینه های حامل های انرژی با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه گردید که قرار بر این شده است تا با مساعدت مسئولین استان و همکاری بانک صنعت و معدن استان سرمایه در گردش شرکت ناجی پوشش در قالب تسهیلات با نرخ بهره مناسب تامین گردد که در صورت محقق شدن این تسهیلات شرکت ناجی پوشش قصد دارد با خرید کارخانه تاسوکی باف زابل ظرفیت تولید خود را افزایش داده  و سهم بازار خود را از پوشاک نظامی بالا ببرد و به تبع آن اشتغالی بالغ بر ۱۰۰۰ نفر را فراهم آورد . همچنین شرکت ناجی پوشش در نظر دارد در صورت همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اقدام به خرید شرکت فراگیر بافت بلوچ ایرانشهر نماید تا بتواند مواد اولیه و پارچه های مورد نیاز خود را از طریق این کارخانه و از استان تهیه نماید و اشتغالی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر را بوجود آورد و در مجموع شرکت ناجی پوشش در نظر دارد با ایجاد قطب پوشاک نظامی کشور در استان سیستان و بلوچستان،زنجیره تولید، تامین و توزیع پوشاک نظامی مورد نیاز سازمان ها و ارگان های نظامی و انتظامی را در سال ۱۳۹۳ با عزم ملی و مدیریتی جهادی تکمیل نماید.   

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

در همین راستا وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر و امید، جناب آقای مهندس نعمت زاده نیز قول مساعد پیگیری محقق شدن برنامه های شرکت ناجی پوشش برای توسعه کسب و کار و اشتغال آفرینی را دادند و تاکید نمودند مذاکرات لازم با بانک صادرات استان سیستان و بلوچستان از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت پذیرد تا کارخانه تاسوکی باف زابل در اسرع وقت و با مناسب ترین شرایط به شرکت ناجی پوشش فروخته شود تا اصل فرمان مقام معظم رهبری که تولید پوشاک نظامی مورد نیاز کل کشور در منطقه سیستان بوده است،  عملیاتی گردد. همچنین قرار بر این شد تا با همکاری مسئولین محترم استانی تسهیلات مناسب و با نرخ بهره پایین جهت سرمایه در گردش در اختیار شرکت ناجی پوشش قرار گیرد و با توجه به فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه ها در کشور حمایت های لازم برای پایداری اشتغال شرکت ناجی پوشش و توسعه آن به عمل آید.

آقای مهندس نعمت زاده همچنین در خصوص واگذاری شرکت صنایع بلوچ و مجموعه کارخانجات بافت بلوچ ایرانشهر نیز قول مساعد دادند تا این مهم از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع و سازمان خصوصی سازی پیگیری گردد و پارچه های مورد نیاز تولید پوشاک نظامی نیز از خود استان تامین گردد تا انشاءالله سیستان و بلوچستان به قطب پوشاک نظامی کشور تبدیل گردد و زنجیره تامین پوشاک نظامی تکمیل گردد .

 

 

شرکت ناجی پوشش یکی از برترین تولیدکنندگان پوشاک نظامی جمهوری اسلامی ایران می باشد که با بهره گیری از دانش و مهارت متخصصان ایرانی توانسته است بهترین و با کیفیت ترین پوشاک نظامی را در سطح منطقه تولید نماید. همچنین شرکت دانش بنیان ناجی پوشش با استفاده از آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه پوشاک قادر است لباس های با کاربری خاص از قبیل لباس هایی با فناوری نانو و تکنیکال را تولید نماید.

شرکت ناجی پوشش

شرکت ناجی پوشش تولید انواع البسه نظامی، ورزشی، کلاه نظامی، ست ملحفه وروبالشی، لباس زیر، لباس گرم، پیراهن و انواع اورکت های نظامی را انجام می دهد و با داشتن سیستم مدیریت زنجیره تامین قادر می باشد تا انواع سفارشات البسه و پوشاک را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از ابتدای تولید نخ، پارچه و لباس تا توزیع و ارزیابی رضایت مصرف کننده نهایی انجام دهد. در شرکت ناجی پوشش، ما خود را متعهد به تولید و عرضه محصولات و خدمات با کیفیتی می دانیم که از انتظارات مشتریانمان فراتر رفته و با استانداردها منطبق می باشند. معتقدیم تنها شرط حفظ وفاداری مشتریان، تامین رضایت و خشنودی آنان می باشد.

شرکت ناجی پوشش با این باور که جلب رضایت مشتریان تنها از طریق بهبود اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت میسر است، تضمین کیفیت محصول و خدمات ارائه شده را بر مبنای سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2008 قرارداده است و در راستای ارزیابی های درون سیستم نیز برای رشد و تعالی سازمان از مدل EFQM برای ارتقاء بهبود و افزایش بهره وری استفاده می نماید. سازمان استراتژی محور ناجی پوشش با بهره گیری از مدل کارت امتیازدهی متوازن(BSC) عملکرد کلی سازمان را مورد ارزیابی های منظم قرار می دهد.

تهیه و تنظیم: نوید خزاعی

منبع : شماره ۲۳ مجله کهن

تلفن اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×