اخبار فرش ماشینی

سهم آذربایجان شرقی در صادرات فرش‌های ایرانی ۳۵ درصد است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل تنوع در طرح، رنگ، نقش و مرغوبیت تولیدات بیش از ۳۵ درصد از ارزش ریالی فرش‌های صادراتی کشور به آذربایجان‌شرقی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صفر امانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فرش دستباف در منطقه آذربایجان به دست هنرمندان توانمند با عشق و علاقه توام با احساسات و عواطف خلق می‌شود و در اقصی نقاط جهان مشتریان خود را دارد.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی این منطقه موجب شده تا روح هنر در درون مردمان این منطقه به جریان بیفتد و از سویی نبود اشتغال کافی برای جوانان موجب شده تا مردم به ویژه روستاییان در امر تولید فرش فعالیت کنند.

امانی با بیان اینکه تولید فرش ارزآوری قابل توجهی را به کشور نصیب کرده است، افزود: به دلیل تنوع در طرح، رنگ، رنگ‌بندی و مرغوبیت تولیدات بیش از ۳۵ درصد ارزش ریالی فرش‌های صادراتی کشور به آذربایجان‌شرقی اختصاص دارد و نقش روستائیان در این امر پر رنگ بوده و نیازمند تقویت و حمایت بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: این صنعت برای بقا و حفظ و توسعه نیازمند معرفی برند فرش آذربایجان است و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی یکی از راه‌هاست که می‌تواند ضمن معرفی این صنعت، یافتن بازارهای جدید در راستای توسعه این صنعت موثر باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان در ادامه نقش تسهیلات حمایتی از قالیبافان را موثر دانست اما تسهیلات دریافتی قالیبافان را ناکافی ارزیابی کرد و افزود: باید با تسهیل دریافت این وام از سوی بانک‌ها، امکان پشتیبانی از این صنعت با تامین سرمایه در گردش قالیبافان برای خرید مواد اولیه درجه یک بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد ضمن آن‌که این صنعت نیازمند استفاده از تسهیلات ارزان قیمت‌تر است تا قالیبافان با فراغ بال بهتر و فرصت زمانی طولانی‌تری به کار هنرمندانه خود بپردازند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×