اخبار نساجی

سقف واگذاری‌ها در لایحه بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومان تعیین شد

سقف واگذاری‌ها در لایحه بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومان تعیین شد

سقف واگذاری‌ها در لایحه بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومان تعیین شد نماینده کمیسیون صنایع در تلفیق با تشریح جزئیات جلسه امروز تلفیق گفت: در این جلسه سقف واگذاری‌های نقدی و غیر نقدی در بودجه ۹۱ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تعیین شد.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق، واگذاری اموال دولتی و شرکتها مورد بحث قرار گرفت و درآمد حاصل از فروش نقدی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شد.

وی افزود: همچنین درآمد حاصل از فروش غیرنقدی در لایحه بودجه ۹۱ معادل ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داده می‌شود، از طریق خصوصی‌سازی و با رعایت قوانین مربوطه تا مبلغ ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل واگذاری سهام سهم‌الشرکه و نیروگاه‌های قابل واگذاری متعلق به دولت و شرکتهای دولتی یا منابع حاصل از فروش آنها را حسب مورد واگذار یا پرداخت کند.

وی تصریح کرد: واگذاری سهام سهم‌الشرکه و نیروگاه‌های موضوع این بند و اجزای آن به جای پرداخت منابع حاصل از فروش آنها به بخش غیر دولتی منوط به توافق طرفهای ذی‌نفع خواهد بود.

نماینده کمیسیون صنایع در تلفیق ادامه داد: همچنین طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، در اجرای ماده ۳ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، وزارت اقتصاد مؤظف است، تمام سهام و سایر حقوق مالکانه و حق بهره‌برداری و یا مدیریت تمام بنگاه‌های مشمول گروه یک اصل ۴۴ که تا پایان سال ۹۰ واگذار نشده‌اند و بنگاه‌های مشمول گروه ۲ ماده ۲ قانون یاد شده و تمام معادن متعلق به دولت، سازمانها و شرکتهای دولتی از جمله شرکتها و سازمانهای مشمول ذکر یا تصریح نام را متناسب با منابع مشخص شده در بودجه به بخش‌های غیر دولتی واگذار کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: عدم اقدام برای عرضه، به منزله تصرف غیرمجاز در اموال دولت محسوب می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×