اخبار فرش ماشینی

سفارشی برای تولید پارچه‌های پاییزه نداریم

 

سفارشی برای تولید پارچه‌های پاییزه نداریم

دبیر انجمن نساجی گفت: تولید محصولات نساجی بدون داشتن مشتری تعیین شده و سفارش ثبتی در این شرایط با وجود مشکلات موجود بسیار سخت است به همین خاطر بازار از پارچه مناسب برای این فصل خالی شده است.

مهندس علیرضا حائری، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران درباره عدم تولید پارچه های پاییزه توسط نساجی ها گفت: به نظر می رسد که کارخانجات بافندگی و ریسندگی دیگر مانند گذشته یک تولید یکنواخت ندارند.

وی در ادامه افزود: در واقع به دلیل مسائل اقتصادی این بخش ها از تمام ظرفیت خود استفاده نمی کنند تا بتوانند کالاهایی مورد نیاز برای فصل های بعدی یا ماه های آینده را تولید کنند و در انبار نگهداری نمایند چرا که در حال حاضر قیمت تمام شده محصولات بسیار بالا است و تامین مواد اولیه از گذشته سخت تر شده است.

دبیر انجمن نساجی تاکید کرد: تولید محصولات نساجی بدون داشتن مشتری تعیین شده و سفارش ثبتی در این شرایط با وجود مشکلات موجود بسیار سخت است به همین خاطر بازار از پارچه مناسب برای این فصل خالی شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حائری با اشاره به کم کاری تولیدکنندگان در این حوزه ادامه داد: تمام مشکل خالی بودن بازار از محصولات پاییزی بر عهده کارخانجات نساجی نیست بلکه تولیدکنندگان و تاجران نیز در این زمینه تا حدودی مقصر هستند چرا که هیچ ثبت سفارشی در این زمینه نداشته اند البته با وجود نوسانات ارزی و اقتصادی در کشور این مساله طبیعی است و بسیاری از سرمایه گذاران منتظر ثبات شرایط هستند.

وی تصریح کرد: نوسانات موجود در بازار آفت تصمیم گیری برای مدیران است در واقع اینقدر که این مشکلات واحدهای تولیدی را تحت الشعاع قرار می دهد، افزایش نرخ ارز مشکل ساز نیست.

دبیر انجمن نساجی درباره حل مشکل چادر مشکلی در کشور گفت: برای تامین چادر مشکی طی سال های اخیر سرمایه گذاری مناسبی نداشتیم اما در سال جاری صحبت هایی مبنی بر افزایش توان کارخانجات برای تولید این محصول مطرح شده است.

حائری توضیح داد: در سال های گذشته عدم رونق در این بخش به خاطر بالا بودن قیمت تمام شده محصول و صد البته مشکلات فنی در بافت و رنگ بود که امکان رقابت با تولید مشابه ژاپن و چین را از ما می گرفت.

وی افزود: هزینه تولید محصولات در کشور ما بسیار بالاست و این تنها مربوط به صنعت چادر نیست اما به نظر می رسد که با اعمال طرح افزایش ظرفیت کارخانجات بتوانیم ۱۵ میلیون متر مربع از نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.

دبیر انجمن نساجی پیشنهاد داد: اگر بتوانیم با کشورهایی نظیر ژاپن و چین در خصوص تولید پارچه چادری به توافق برسیم و تولید محصولات را با اعمال شراکت وارد کشور کنیم، می توانیم به صادرات برای کشورهای عربی و مسلمان نشین نیز دست یابیم.

حائری در خصوص خلاء موجود در بازار پاییزه گفت: اقتصاد و تجارت به یکدیگر وابسته هستند به همین خاطر وقتی کالایی در کشور وجود نداشته باشد اما به دلیل نیاز تقاضا موجود باشد شاهد بروز پدیده های مختلفی خواهیم بود که قاچاق یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: البته با افزایش قیمت ارز مساله قاچاق کمی کنترل شده است اما قطعا کمبود پوشاک پاییزه و پارچه مورد نیاز در صورت سرد شدن فصل به نوعی در کشور تامین می شود و قاچاق یکی از این مقوله ها است.

دبیر انجمن نساجی گفت: افزایش تورم باعث کاهش قدرت خرید مردم می شود و طبعا باید به دنبال پر کردن بازار پیش از ظهور حباب قیمت باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×