اخبار نساجی

سرنوشت کارگران نساجی مازندران در انتظار ۱۰۰۰ کارگر دخانیات؟

 

سرنوشت کارگران نساجی مازندران در انتظار ۱۰۰۰ کارگر دخانیات؟

دبیر خانه کارگر مازندران نسبت به واگذاری مجتمع دخانیات این استان به بخش خصوصی هشدار داد.

نصرالله دریابیگی ضمن حمایت از اجرای اصولی و کارشناسانه اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: متاسفانه با اجرای خصوصی سازی بدون اعمال نظارت در استان مازندران، هیچ واحد تولیدی خصوصی شده‌ای در این استان موفق نبوده است.

به گفته این فعال کارگری در کارخانه دخانیات مازندران بیش از ۱۰۰۰ کارگر قراردادی و رسمی کار می‌کند و آنها نگرانند که در صورت خصوصی شدن مالکیت کارخانه به سرنوشت کارگران نساجی دچار شوند.

دریابیگی با تاکید بر اینکه اجرای خصوصی‌سازی به روال گذشته امنیت شغلی و به تبع معیشتی هزار کارگر دخانیات را به خطر می‌اندازد، ادامه داد: در استان مازندران اجرای غیرکارشناسانه و بی‌نظارت خصوصی سازی مشکلات شدید اجتماعی و معیشتی و حتی امنیتی بوجود آورده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی یاد آور شد: معوقات حقوقی ۲۴ ماهه کارگران نساجی مازندران، مشکلات کارگران زغال سنگ البرز مرکزی، کشت صنعت شمال، چیت سازی بهشهر و بسیاری از واحد‌های تولیدی که با واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکل شده‌اند نمونه بارز اجرای ناموفق اصل ۴۴ قانون اساسی بوده است.

این فعال کارگری اظهار داشت: قرار بود خصوصی سازی عامل شکوفایی اقتصاد و تحقق عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه ثروت باشد که متاسفانه به خاطر سوء مدیریت و ضعف نظارت در اجرای این اصل قانون اساسی، خصوصی‌سازی سبب کاهش امنیت شغلی و فقیرتر شدن کارگران شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر از مسئولان استانی خواست بدور از جناح بندی‌های سیاسی به دغدغه‌های دلسوزانه جامعه کارگری توجه کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×