اخبار فرش ماشینی

سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در صنعت نساجی مشهد

 

 

استاندار خراسان رضوی گفت: ۳۶۲ واحد صنعتی نساجی، پوشاک و چرم با سرمایه گذاری پنج هزار و ۱۸۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در خراسان رضوی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رشیدیان در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان گفت: هم اکنون تولیدکنندگان ما برای بازار افغانستان فکر می کنند که چه می خواهد و به دنبال این هستند که با دولت آن کشور قرارداد عوارض و مالیات ترجیحی بسته و کالایشان را صادر کنند اما از همین بازار مشهد که سالانه ۲۷ هزار میلیارد ریال پول در آن جا به جا می شود غافل هستند.

وی اظهارداشت: در شرایطی که خودمان تولید نمی کنیم نمی توانیم جلوی قاچاق کالا را بگیریم لذا باید به این نقطه برسیم که متناسب با خواسته های مشتری در حدود قانونی و شرعی برای بازار کالا تولید کنیم لذا سیاست های سلبی تا زمانی که این کار ایجابی انجام نشود مصداق نخواهد داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

استاندار خراسان رضوی افزود: تمام اقداماتی که در حوزه سلبی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می شود بسیار مهم و در جهت حمایت از اقتصاد داخلی است اما از آن طرف اگر اقدامات ایجابی در حوزه تولید و فرهنگ سازی مصرف متناسب با نیاز صورت نگیرد فایده ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همین ماجرا درخصوص قاچاق سوخت نیز وجود داشت یعنی واقعیت این است که نیاز به سوخت در افغانستان و سوخت ارزان در ایران وجود دارد.

رشیدیان گفت: لذا سوخت باید به صورت قانونی صادر شود وگرنه قاچاق می شود، خطر دارد و مسائل امنیتی ببار می آورد.

وی افزود: به همین خاطر پارسال از خراسان رضوی ۱۱ میلیون لیتر سوخت بطور قانونی به افغانستان صادر شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: نباید ذائقه جامعه به دنباله روی به خصوص دنباله روی از غرب عادت کند اما در داخل کشور باید ذائقه تنوع طلب جوانان را شناخت و بر اساس آن در امور مصرفی مثل پوشاک برنامه ریزی و تولید کرد.

رشیدیان با بیان اینکه ۲۱۸ هزار و ۶۷۸ واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند، تصریح کرد: ۴۸ درصد از این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود ۱۷ درصد آنها تولیدی، ۱۶ درصد خدماتی و بیش از ۱۸ درصد خدمات فنی است. ۵۱۳ اتحادیه صنفی در ۲۶ شهرستان استان خراسان رضوی فعالیت می کنند.

وی افزود: همچنین ۳۶۲ واحد صنعتی نساجی، پوشاک و چرم با سرمایه گذاری پنج هزار و ۱۸۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در خراسان رضوی ایجاد شده است.

به گفته معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سالانه ٢۵ میلیارد دلار کالا به داخل کشور قاچاق می شود. از آنجا که شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه پذیرای ۲۵ میلیون زائر و مسافر است حدود

هشت درصد این حجم از کالاهای قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال بطور عمده از طریق تهران و استان های جنوبی کشور روانه بازار خراسان رضوی می شود.

تلفن همراه، لوازم الکترونیک، پوشاک و لوازم منزل بیشترین کالای ورودی قاچاق به مشهد هستند.

همچنین گفته می شود روزانه حدود ٢٠ میلیون لیتر سوخت قاچاق از مرزهای کشور خارج می شود که سهم خراسان رضوی در این زمینه شش درصد از کل میزان قاچاق سوخت است. –

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×