اخبار نساجی

رییس بانک جهانی تعیین شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بانک جهانی شامگاه ۱۶ آوریل در پی برگزاری جلسه هیات مدیره‌اش در بیانیه ای اعلام کرد که جیم یونگ کیم آمریکایی به عنوان رییس جدید این نهاد بین المللی انتخاب شده است.

به گزارش افکارنیوز، جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: نمایندگان کشورهای عضو بانک جهانی جیم یونگ کیم ، پزشک ۵۲ ساله متولد کره جنوبی ، تبعه آمریکا را به رقیبش نگوزی اوکونجا ایوئالا، وزیر دارایی نیجریه برای ریاست این نهاد بین المللی ترجیح دادند.

جیم یونگ کیم از روز اول ژوئیه وظایفش را به عنوان رییس بانک جهانی برای یک دوره پنج ساله آغاز می کند.

وی که جانشین رابرت زولیک می شود دوازدهمین آمریکایی است که ریاست این نهاد مالی بین المللی را به عهده می‌گیرد.

جیم یونگ کیم با توجه به حمایت هایی در هفته‌های اخیر از او شده بود با اختلاف زیادی رقیب نیجریه ای را برای کسب این مقام پشت سر گذاشت.

با انتخاب کیم ، قانون نانوشته ای که براساس آن یک آمریکایی ریاست بانک جهانی و یک اروپایی ریاست صندوق بین المللی پول را به عهده می گیرند بار دیگر به اثبات رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با این حال ، برای نخستین بار چندین نفر نامزد این مقام شده و نامزدهای نهایی از حمایت کشورهای مختلف عضو برخوردار بودند.

جیم یونگ کیم از آمریکا ، خوسه ماریو اوکامپو، اقتصاد دان کلمبیایی و نگوزی اوکونجا ایوئالا، وزیر دارایی نیجریه نامزدهای نهایی ریاست بانک جهانی بودند اما اوکامپو روز جمعه گذشته به دلیل فقدان حمایت های کافی از رقابت انصراف داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×