اخبار نساجی

رویکرد تخصصی نمایشگاه ها با حضور تشکل ها امکان پذیر است

 

حضور موفق در بازارهای جهانی و پیمودن مسیر رشد و توسعه در امر صادرات منوط به برگزاری نمایشگاه های تخصصی است.

محمد صادق مفتح معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها با اعلام این مطلب گفت: رویکرد نمایشگاه ها در کشور باید تخصصی باشد و این امر صرفا با مشارکت جدی تشکل های تخصصی امکان پذیر است.

وی افزود: تشکل های تخصصی شرایط مطلوبی را برای نمایشگاه ها فراهم می کنند تا تمام تولیدکنندگان امکان عرضه مطلوب محصولات خود را داشته باشند.

مفتح ادامه داد: امروزه برگزاری نمایشگاه های بین المللی اساس توسعه و تجارت هر کشوری در تمامی سطوح داخلی و خارجی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: حضور موفق در بازارهای جهانی و پیمودن مسیر رشد و توسعه در امر صادرات منوط به برگزاری نمایشگاه های تخصصی است زیرا به هر میزان در این عرصه مشارکت جدی تری صورت بگیرد قطعا شناخت بهتری میان حلقه های تولید و توزیع ایجاد می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تحقق این اهداف جز با تلاش مسئولان ذی ربط و تشکل های تخصصی صنایع مهیا نمی شود.

وی در ادامه متذکر شد: برای رسیدن به شرایط ایده آل و مطلوب در برگزاری نمایشگاه های تخصصی لازم است تا فاصله ای طولانی را بپاییم و امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولان مربوطه طی سال های آتی این نمایشگاه ها با شرایط مطلوب تری برگزار شود.

مفتح با تاکید بر ضرورت توسعه سرمایه گذاری و بهینه سازی بازارهای صادراتی محصولات نوشیدنی ابراز داشت: دراین صنعت توان بالقوه ای برای حضور جدی در بازارهای هدف صادراتی وجود دارد اما باید بتوانیم این ظرفیت ها را بالفعل کرده و از مزیت آنها استفاده بهینه داشته باشیم.

این مقام مسئول در پایان با بیان این مطلب که در سال اخیر میزان صادرات محصولات غذایی یک و نیم میلیارد دلار بوده است، اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که صادرات محصولات غذایی در سال گذشته به لحاظ ارزشی ۸ درصد و از نظر وزنی ۷۲ درصد رشد داشته و این در حالیست که سهم محصولات نوشیدنی از صادرات محصولات غذایی بسیار اندک و ناچیز است.

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی و صنایع وابسته از امروز تا هفتم مهر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی دایر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×