اخبار نساجی

روز سیاه وال استریت!

گروه اقتصادی- امیر روحپرور: در حالی یونان یک گام دیگر به ورشکستگی نزدیک شده است بازار سهام، قیمت جهانی طلا، پول واحد اتحادیه اروپا دیروز سقوط شدیدی را تجربه کرد.

از بازار خبر می رسد قیمت جهانی طلا که طی چند روز گذشته با افت شدید ۲۵ دلاری روبه رو شده و به ۱۶۷۶ دلار در هر اونس رسید.
این در حالی است که سرمایه گذاران بین المللی بشدت نگران ورشکستگی احتمالی یونان و آثار منفی آن بر بازارهای بین المللی سهام و کالا هستند.

براساس این گزارش، بازارهای مالی و کالای بین المللی طی هفته های اخیر بشدت تحت تأثیر شرایط اقتصادی منطقه یورو قرار دارند.
از سوی دیگر ادامه نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی و مالی یونان موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی برای سومین روز متوالی کاهش یابد.همچنین به دنبال تشدید نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی یونان ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین حد خود در سه هفته اخیر رسید.

براساس این گزارش، یونان هنوز نتوانسته است اعتماد سرمایه گذاران بین المللی را جلب کند و موافقت وزیران دارایی منطقه یورو با اعطای بسته دوم کمکهای مالی به این کشور نیز کافی نبوده است.

یونان تا امروز فرصت دارد نظر مساعد طلبکاران بخش خصوصی را برای کاهش بدهی های خود جلب کند. بر این اساس ارزش یورو در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و هر یورو در برابر ۳۱۱۰/۱دلار داد و ستد شده که پایین ترین رقم در چند ماه گذشته به شمار می رود.

در همین حال با بروز دوباره ترس از کسری بودجه آشفته یونان و نگرانی از اینکه کندی اقتصاد چین به رشد اقتصاد جهانی ضربه وارد کند، روز گذشته بازار وال استریت آمریکا هم بدترین روز خود را در ۳ ماه گذشته گذراند. در این راستا شاخص داوجونز بیش از ۲۰۰واحد سقوط کرد و به رقم زدن بدترین روز این بازار کمک کرد.این در حالی است که رئیس جمهوری چک با اشاره به اینکه اروپا درگیر مسایل و مشکلات فراوانی است این اتحادیه را مشابه امپراتوری روم در دوران نزدیک به فروپاشی دانسته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×