اخبار فرش ماشینی

رشد ۷۰ درصدی صادرات کالا از گمرک قم

 

رشد 70 درصدی صادرات کالا از گمرک قم

مدیرکل گمرک استان قم از صادرات ۵۲ هزار تن انواع کالا طی ۹ ماه اول سال ۹۱ از گمرک این استان خبر داد.

احمد ذاکری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: درآمد گمرک استان قم، در ۹ ماه اول سال ۱۳۹۱ بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان رسیده است که از مجموع کل درآمد در این مدت درآمد استانی مبلغ ۶۹۷ میلیون تومان و ۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده وسایر عوارض مبلغ ۲۵ میلیارد تومان وصول شده است و مانده ضمانتنامه ۱۲۱ میلیارد تومان می باشد.

وی ادامه داد: در بخش صادرات طی ۹ ماه اول سال جاری ۵۲ هزار تن انواع کالا از قبیل کفش و صندل، فرش دستبافت، مصنوعات فلزی، نوشابه، سوهان و شیرینی، مصنوعات شیشه ای، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی و دیگر اقلام به ارزش ۱۳۸ میلیون و ۸۲۰ هزار دلار کشورهایی نظیر عراق، ارمنستان، افغانستان و ازبکستان و … شده است.

ذاکری با تاکید بر اینکه صادرات استان قم طی ۹ ماه اول سال جاری از لحاظ وزنی ۸۴ درصد و از نظر ارزشی ۷۰ درصد رشد داشته است، گفت: در مدت یاد شده همچنین مقدار ۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۷ میلیون دلار از طریق گمرکات استان به کشور وارد شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ذاکری افزود: در این مدت تعداد ۱۸۷ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۲۵ هزار و ۷۹۵ میلیون ریال در گمرک قم تشکیل شده است که تعداد ۱۱۵ فقره پرونده مربوط به پرونده های بالای ۱۰ میلیون ریال و تعداد ۷۲ فقره پرونده مربوط به پرونده های زیر ۱۰ میلیون رایل بوده است.

به گفته مدیر کل گمرک استان قم ، میزان واردات کالا از گمرک قم طی ۹ ماه اول سال جاریف از لحاظ وزنی ۱۲ درصد و از نظر ارزشی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این مدت تعداد ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو از گمرک قم ترخیص شده است، گفت: همچنین مقدار ۷۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۶۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از سایر گمرکات به گمرک استان قم ترانزیت شده است.

ذاکری افزود: در این مدت تعداد ۱۸۷ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۲۵ هزار و ۷۹۵ میلیون ریال در گمرک قم تشکیل شده است که تعداد ۱۱۵ فقره پرونده مربوط به پرونده های بالای ۱۰ میلیون ریال و تعداد ۷۲ فقره پرونده مربوط به پرونده های زیر ۱۰ میلیون ریال بوده است.

به گفته مدیر کل گمرک استان قم در ۹ ماهه اول سال ۹۱ تعداد۹۵۶ بسته به وزن ۲۶۳۷ کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا ، استرالیا ، امارات ، آلمان ، عراق و … بعنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×