اخبار نساجی

رشد صادرات غیرنفتی به رغم تحریم‌ها/ به بخش خصوصی اعتماد به نفس بدهیم

 

رشد صادرات غیرنفتی به رغم تحریم‌ها/ به بخش خصوصی اعتماد به نفس بدهیم

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه دولت در ارتباطات بخش خصوصی مداخله نکند، گفت: برای حماسه‌آفرینی سیاسی از اقتصاد غافل نشوند باید عملکرد گذشته نقد و ارزیابی شود و چراغ راه دولت آینده باشد.

محمد نهاوندیان در واکنش به این سئوال که تأکید مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال و ادامه استراتژی حمایت از تولید و اینکه در بحث اقتصاد تداوم وجود دارد، اظهار داشت: اصلاح ساختار اقتصادی کار کوتاه مدتی نیست که یک ساله انجام شود و باید این دهه، دهه اولویت دادن به اقتصاد باشد.

وی افزود: حتی در انتخاب‌های سیاسی مردم باید به حوزه اقتصادی توجه کنند و برای حماسه‌آفرینی سیاسی از اقتصاد غافل نشوند، باید عملکرد گذشته نقد وا رزیابی شود و چراغ راه دولت آینده باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: وقتی از حماسه صحبت می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که در عنصر حماسه آنچه مهم است مشارکت است و همان قدر که برای خلق حماسه سیاسی به مشارکت مسئولان نیاز داریم برای خلق حماسه اقتصادی نیز باید مردم در اقتصاد مشارکت داشته باشند و همه موانع حضور مردم در اقتصاد برداشته شود.

وی در واکنش به این سئوال که مقام معظم رهبری در فرمایشات خودشان تأکید کرده‌اند تا اتکای اقتصاد به نفت کمتر باشد اظهار داشت: بهترین شاهد برای این فرمایش رهبری رقم صادرات غیرنفتی است که علی‌رغم همه محدودیت‌های بین‌المللی شاهد رشد صادرات غیرنفتی یعنی صادرات مردمی هستیم و وقتی صادرات غیرنفتی افزایش پیدا می‌کند، یعنی اتکا به اقتصاد کاهش پیدا کرده است لذا به جای بدبینی به فعالان اقتصادی باید این اجازه و امکان را بدهیم تا با ارتباطات خودشان منابع ارزی غیرمتکی به نفت ایجاد کنند و نیازهای وارداتی کشور را فراهم کنند.

نهاوندیان گفت: نباید اصرار کنیم که در ارتباطات ماتریسی بخش خصوصی مداخله‌های دولتی وجود داشته باشد باید به دنبال برآیند نهایی بود. هدف باید حضور در جبهه‌های اقتصادی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به سئوال دیگری، در خصوص تداوم حمایت از تولید ملی و اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: همان طور که پیشتر نیز تعبیر شده است لازمه قوت گرفتن تولید ملی توانمندسازی بخش خصوصی است یعنی اجازه دهیم بخش خصوصی بالندگی داشته باشد، اجازه دهیم تا تشکل‌های بخش خصوصی کار خودشان را بکنند و در کنار نظارت دولت باید مداخله دولت در برخی رویه‌ها و قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: باید به بخش خصوصی اعتماد به نفس دهیم و بهترین راه مقابله با تحریم این است که اگر دری بسته می‌شود ما پنجره‌ای باز کنیم لذا به نظر می‌رسد استراتژی تسهیل پاسخ مناسبی به تحریم‌ها باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×