اخبار نساجی

رشد بیش از۱۱ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند

 

رشد بیش از۱۱ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند

حجم مبادلات تجاری ایران وهند در سال ۲۰۱۲ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۱ رشد ۱۱.۴ درصدی را نشان می دهد .

گزارش ایرنا حاکی است : ایران و هند در سال ۲۰۱۲ میلادی چهار میلیارد و ۳۱۵ میلیون دلار مبادلات تجاری داشتند که سهم صادرات کشورمان از این رقم دو میلیارد و ۷۳۸ میلیون دلار بود و میزان واردات از این کشور به میزان یک میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار رسید.

تهران و دهلی نو در سال ۲۰۱۱ بالغ بر سه میلیارد و ۸۷۱ میلیون دلار مبادلات تجاری داشتند که از مجموع مذکور سهم صادرات ایران دو میلیارد و ۵۸۷ میلیون دلار بود و بقیه به هند تعلق دارد .

آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۱۳ نشان داد که میزان مبادلات تجاری ایران و هند به یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون دلار رسید که از این مجموع سهم کشورمان ۵۰۱ میلیون دلار و بقیه از آن طرف هندی است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برپایه جدول آماری سازمان توسعه تجارت ایران ، مهمترین اقلام صادراتی ایران به هند در سال ۱۳۹۱ شامل اوره ، متانول ، آمونیاک ، روغن صنعتی ، آهن وفولاد غیرممزوج ، آلومینیوم ، قیر ، مغز پسته ، سیب تازه و بادام بود.

از سوی دیگر کالاهای وارداتی از هندوستان برنج ، کنجاله ، الکترود ذغالی ، گوشت گاو ، چای سیاه ، شکر ، جو ، انواع دانه بود .

براساس این گزارش سه محموله اوره ، متانول و آمونیاک بالاترین سهم از صادرات ایران در سال ۹۱ به مقصد هند را به خود اختصاص دادند و در عین حال برنج ، کنجاله و الکترود ذغالی سه کالای شاخص بودند که در سال مذکور بیشترین میزان واردات از هند را ازآن خود ساختند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×