اخبار نساجی

راه اندازی نخستین باشگاه گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران

 

 

نخستین باشگاه گردشگری علمی -فرهنگی دانشجویان به منظور بهره مندی دانشجویان گردشگر و میراث بان از خدمات و تسهیلات مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است.

عباس نامجو رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: اطلاع رسانی حرفه ای و ارائه خدمات گردشگری به دانشجویان، آسان سازی سفر را به دنبال خواهد داشت و در پی آن توسعه گردشگری داخلی و بین المللی و همچنین افزایش علم گردشگری را موجب خواهد شد. برای رسیدن به این مهم نیاز به فراهم آوردن فضایی است منسجم که قشر تحصیلکرده بتواند از آن طریق به رفع نیازها و خواسته های خود در زمینه های مختلف سفر و خدمات گردشگری، علم گردشگری، طرح های مطالعاتی و پژوهشی و … بپردازد.  
نامجو اضافه کرد: این باشگاه با مطالعه و تمرکز بر نیازهای جامعه دانشگاهی، توانسته شرایطی را بوجود آورد تا این گروه به راحتی از خدمات و برنامه های علمی-فرهنگی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران برخوردار شوند.

وی افزود: در چنین فضایی امکان انتخاب و ارائه خدمات متنوع گردشگری فراهم است و “باشگاه گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران” بخوبی نیاز به ایجاد چنین فضایی را احساس کرده و مکانی تخصصی را به وجود آورده که در آن دانشجویان سراسر کشور بتوانند از برنامه ها، تورها، همایش ها، جشنواره ها، طرح های علمی-پژوهشی و دوره های آموزشی این مرکز بهره مند گردند.

رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، همچنین، آشناسازی دانشجویان با مواریث تمدن ایران اسلامی در قالب بازدید از میراث های طبیعی، تاریخی، باستانی، فرهنگی، تقویت روحیه خود باوری و تأکید بر هویت ایرانی- اسلامی به منظور آشنایی با طرح ها و پروژه های بزرگ ملی، افزایش علم گردشگری، دسترسی آسان به بانک اطلاعاتی خدمات متنوع باشگاه، تشویق دانشجویان به استفاده از امکانات گردشگری در فصول مختلف سال را از مهم ترین اهداف راه اندازی این باشگاه برشمرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در پایان به برخی از خدمات “مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران” اشاره نمود که مهم ترین آنها عبارتند از: برگزاری دوره های متوالی همایش ملی خلیج فارس، طرح ملی ایران مرزپرگهر و بازدید دانشجویان از مقاصد فرهنگی و پروژه های صنعتی کشور، تورهای مختلف دوچرخه سواری، کوهنوردی، طبیعت گردی، سلامت و تورهای ویژه تهران گردی، طرح های مطالعاتی و دوره های آموزشی تخصصی، چاپ نشریات علمی-پژوهشی، جشنواره عکس و فیلم دانشجویی است.

لازم به ذکر است همه دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه های ایران می توانند با عضویت در این باشگاه از برنامه ها، خدمات و اردوهای این مرکز که از طریق پایگاه اینترنتی www.istta.ir به اطلاع دانشجویان عضو می رسد، بهره مند شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×