اخبار نساجی

دسترسی گمرک‌های اجرایی کشور به سامانه متمرکز تعیین ارزش

 

دسترسی گمرک‌های اجرایی کشور به سامانه متمرکز تعیین ارزش

هم‌اکنون تمامی گمرک‌های اجرایی کشور به بانک اطلاعاتی سامانه متمرکز تعیین ارزش گمرکی (ستاگ) دسترسی دارند.

رسول کوهستانی‌پزوه، مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری آموزش منطقه‌ای آشنایی با تعیین ارزش کالا در گمرک بوشهر افزود: ۵۰ گمرک اجرایی کشور که بخش عمده از تجارت کشور را در اختیار دارند، علاوه بر رؤیت بانک اطلاعاتی، امکان ورود اطلاعات به این سامانه را دارند.

وی اظهارداشت: با اتصال گمرکات کشور به این سامانه، ارزش کالاهای وارداتی به صورت آنلاین و به‌روز برای گمرکات قابل دریافت است و تعیین ارزش کالا با سهولت انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران به برگزاری دومین کارگاه منطقه‌ای آشنایی با تعیین ارزش کالا در گمرک بوشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات قوانین و اعلام آیین‌نامه قانون جدید گمرکی، افزایش دانش تخصصی کارشناسان امور گمرکی، یکی از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کوهستانی افزود: آیین‌نامه اجرایی قانون جدید امور گمرکی بعد از تصویب نهایی در سال ۹۰، از فروردین ماه امسال لازم الاجرا شده است که باتوجه جدید بودن آن لازم است کارشناسان امور گمرکی با قوانین روز آشنا شوند تا اجرای امور گمرکی و تشخیصات گمرکی به صورت دقیق انجام شود.

وی تغییرات در سامانه ستاگ را از جمله موضوعات مورد بحث در این دوره آموزشی عنوان کرد و افزود: با توجه به تغییرات جدید اعمال شده در سامانه‌های ثبتارش، آسیکودا گمرکی و ستاگ با یکدیگر متصل و به زودی شاهد تسهیل تجاری در این بخش خواهیم بود.

دومین کارگاه آموزش منطقه‌ای آشنایی با تعیین ارزش کالا با حضور کارشناسان گمرکی استان‌های خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، فارس، کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی استان بوشهر برگزار شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×