اخبار نساجی

درخواست «غضنفری» از نمایندگان مجلس:مسیر تامین مالی تولید را تسهیل کنید

گروه صنعت ومعدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت پشتیبانی از صنعت در سال تولید ملی، از نمایندگان مجلس درخواست کرد که به مصوبات یا پیشنهاد مصوبات با هدف حمایت مالی از تولید رای مثبت بدهند.
مهدی غضنفری تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سود بالااست و اخذ سرمایه در گردش برای واحدهای تولید قدری با مشکل مواجه شده است. ضمن اینکه بانک ها به صورت انقباضی برخورد می کنند و قوانین و مقررات هم برای صندوق توسعه ملی به گونه ای است که وجوه ریالی زیادی را نمی تواند در دسترس تولید قرار داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از اتمام و بهره برداری از ۳۰۰ طرح و پروژه مهم صنعتی و معدنی نیمه تمام در قالب «طرح مهر ماندگار» با ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۷۰ هزار نفر تا پایان امسال یا اوایل ماه های نخستین سال آینده خبر داد.
مهدی غضنفری تصریح کرد: این طرح ها شامل ۲۰۰ طرح بزرگ و ۱۰۰ طرح کوچک است و مقرر شده که صندوق توسعه ملی ۵/۴ میلیارد دلار برای اتمام پروژه های نیمه تمام صنعتی در دسترس بخش خصوصی قرار دهد. همچنین براساس توافق انجام شده با وزارت امور اقتصادی و دارایی ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع ریالی در اختیار این طرح ها قرار می گیرد.
غضنفری درباره جزئیات ۳۰۰ طرح صنعتی معدنی توضیح داد: بر اساس مصوبه هیات دولت، پروژه هایی که امکان اتمام آنها تا پایان امسال یا ماه های نخستین سال آینده وجود دارد، در اولویت قرار می گیرند که در این میان ۳۰۰ طرح مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت می شود.
به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت ، ۲۴ طرح در حوزه فولاد (گندله، کنسانتره، شمش فولادی، ورق و انواع مقاطع به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ) ۹ طرح سیمانی به ارزش ۸۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۱۵ طرح کانی های غیرفلزی «سرامیک، سنگ و…» به ارزش ۳۶۰۰ میلیارد سرمایه گذاری، ۱۹ طرح غذایی به ارزش ۴۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۳۳ طرح شیمیایی و سلولزی به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۱۱ طرح خودرو «نیرو محرکه و قطعه سازی» به ارزش ۸۰۰۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۱۰ طرح نساجی به ارزش ۴۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری تعریف شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۲۶۳۸ به تاریخ ۲۳/۲/۹۱، صفحه ۳ (صنعت و معدن)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×