اخبار نساجی

درج نام پالایشگاه بندرعباس تا پایان سال

 

معاون شرکت بورس از درج نام شرکت پالایشگاه بندرعباس در هفته آینده و عدم پذیرش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به دلیل لزوم ارایه اطلاعات کامل خبر داد.

علی سنگینیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، در رابطه با نتیجه جلسه روز گذشته هئیت پذیرش اوراق بهادار که مربوط به پرونده درخواست پذیرش دو شرکت مشمول اصل ۴۴ پالایشگاه بندرعباس و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بود، اظهار داشت: شرکت پالایشگاه بندرعباس مهرماه سال جاری در بورس پذیرفته شده و مهلت ۶ ماهه برای درج و عرضه اولیه سهام روبه اتمام بود ولی به دلیل تعیین شروطی توسط هئیت پذیرش باید اطلاعات جدیدی ارایه می کرد.

وی ادامه داد: بنابراین طبق مصوبه هئیت پذیرش مقرر شده نام این شرکت مشمول اصل۴۴ بعد از راه اندازی امکان ارسال اطلاعات از طریق سایت کدال و تا قبل از سال جاری درج می شود تا زمینه عرضه اولیه سهام آن در اوایل سال آینده وجود داشته باشد.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که سرمایه اسمی این شرکت چه میزان بوده و تاکنون چند از سهام پالایشگاه بندرعباس به سهام عدالت و بابت رد دیون واگذار شده، پاسخ داد: سرمایه ثبت شده این شرکت ۱۳۸۰ میلیارد تومان بوده و تاکنون هم ۴۰ درصد سهام آن به سهام عدالت و ۳۳ درصد هم به سازمان تامین اجتماعی بابت رد دیون دولت واگذار شده است، بنابراین ۲۷ درصد سهام آن باقی مانده که قبل از عرضه اولیه سهام ، تعهد عرضه سهام آن در بورس از سهامدار عمده ( شرکت ملی پالایش و پخش) اخذ خواهد شد.

سنگینیان در رابطه با عدم پذیرش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با سرمایه حدود ۲.۴۷ هزار میلیارد تومانی هم توضیح داد: به دلیل اینکه اطلاعات ارایه شده این شرکت از نظر هئیت پذیرش کافی نبود، مقرر شده بعد از تکمیل اطلاعات، در اولین جلسه این هیئت که سال آینده برگزار خواهد شد، بار دیگر وضعیت این شرکت مشمول اصل ۴۴ بررسی شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: این شرکت تازه تاسیس باید علاوه بر نهایی کردن ثبت سرمایه ۲.۴۷ هزار میلیارد تومانی، در مورد نوع قرارداد تامین خوراک با ۱۵ شرکت زیر مجموعه ، ریسک ها ، مزایای هلدینگ بودن ، استراتژی ها و غیره هم شفاف سازی کرده و بودجه سال ۹۱ را پیش بینی و ارایه کند تا زمینه پذیرش در بورس را داشته باشد.

سنگینیان در خاتمه گفت : با این اوصاف در حالی عرضه اولیه سهام پالایشگاه بندرعباس سال آینده خواهد بود که پذیرش ، درج نام و واگذاری سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در سال جدید انجام خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×