اخبار نساجی

داخلی‌سازی ۱۰۰ درصد قطعات خودرو صرفه اقتصادی ندارد

 

داخلی‌سازی ۱۰۰ درصد قطعات خودرو صرفه اقتصادی ندارد

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: دهه چهارم انقلاب دهه تبدیل شدن ایران به قدرت بزرگ اقتصادی است.

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در مراسم افتتاح خط تولید خودرو رانا افزایش داخلی‌سازی قطعات خودرو را مرهون تحریم‌ها و دستان توانمند متخصصان داخلی دانست و افزود: ‌اگر تحریم‌ها نبودند قطعات در حد ۶۵ تا ۷۰ درصد در داخل کشور تولید می‌شد و ما ناچار به تأمین مابقی قطعات از خارج از کشور بودیم، اما تحریم‌ها باعث شد که حتی قطعات بدنه رانا هم در شرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو و ۹۰ درصد مجموع قطعات این خودرو و سایر محصولات ایران خودرو در داخل کشور تولید شود.

وی اضافه کرد:‌ داخلی سازی ۱۰۰ درصد قطعات خودرو صرفه اقتصادی ندارد، اما در صورتی که مجبور باشیم این کار را هم انجام خواهیم داد و از مسیر ترقی که تحریم پیش روی ما می‌گذارد استقبال می کنیم.

او با اشاره به گام‌های بلندی که در مسیر پیشرفت و تعالی در جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است، تصریح کرد: کسب رتبه ۱۵ در عرصه تولید علم و رتبه پنجم در عرصه فن آوری نانو و پیشی گرفتن از برخی کشورهای پیشرفته در این زمینه، نشان می‌دهد که در ایران همه ظرفیت‌های لازم برای رسیدن به چشم‌اندازهای ترسیم شده وجود دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی هم‌چنین از انتصاب شافعی به ریاست هیات عامل ایدرو تجلیل کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×