اخبار فرش ماشینی

خوشه صنعتی صنعت طیور و فرش دستباف ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از ایجاد خوشه‌های صنعتی طیور و فرش دستباف در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بابک معروفی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تشریح برنامه‌های این شرکت در استان، اظهار کرد: استان کردستان به عنوان متولی اجرای خوشه صنعت ساختمان، اکنون وارد سومین سال فعالیتش شده است.

وی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای واحدهای صنعتی را وظیفه اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: این شرکت بر اساس وظایف خویش در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است.

معروفی افزود: کل مساحت ۲۱ شهرک صنعتی و ۹ ناحیه صنعتی استان در حال حاضر ۸۳۶ هزار و ۸۱ هکتار است که نسبت به میانگین کشوری ۹۶ صدم درصد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در ادامه تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی بهره‌برداری شده را ۳۷۶ واحد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵۹ واحد تولیدی و صنعتی از مجموع واحدهای موجود در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند.

معروفی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۶۰ واحد تولیدی و صنعتی دیگر در حال ساخت است که با بهره‌برداری از آنها مساحت واحدهای واگذاری شده در سال‌جاری به ۲۳۱ هکتار افزایش می‌یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان تعداد قراردادهای منعقد شده در این شرکت را ۸۲۸ مورد خواند و افزود: ۶۱ مورد از این تعداد در سال‌جاری انجام شده است.

معروفی در ادامه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای واحدهای تولیدی و صنعتی، حمایت از واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات به عنوان کمک به این واحدها را از اولویت‌های کاری شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان و خاطر نشان کرد: تاکنون از محل کمک‌های شرکت شهرک‌های صنعتی ایران ۷۶ هزار و ۸۸۴ میلیون ریال تسهیلات به این واحدها پرداخت شده و برای ۹۴۷ نفر شغل ایجاد شده است.

وی از همکاری و تعامل بانک‌های ملی، صنعت و معدن و توسعه تعاون و صندوق مهر امام رضا(ع) در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان تصریح کرد: در حوزه معاونت صنایع کوچک نیز به واحدهای صنعتی و تولیدی استان در قالب ۳۱ دوره‌ آموزشی، ۳ هزار نفر ساعت تا پایان سال ۹۰ آموزش ارائه شده است.

معروفی اضافه کرد: همچنین برای واحدهای صنعتی استان، ۸ پروژه ضمانتی معادل ۴۵ میلیارد ریال وثیقه از محل صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه خوشه‌های صنعتی نیز ۴۰ تور صنعتی برگزار شده که در این راستا ۶۰۰ نفر از صنعتگران به منظور بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی داخل و خارج از کشور اعزام شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از ایجاد منطقه تجاری ویژه در بانه و مریوان و ایجاد شهرک صنعتی مرزی مشترک ایران و عراق در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این موضوع یکی از اقدامات مهم و مؤثر استان است که در قالب ماده ۲۱۵ و به عنوان طرح ملی در دست اقدام است.

معروفی در پایان یادآور شد: برای ایجاد مناطق ویژه تجاری در بانه و مریوان ۵۸۰ هکتار زمین و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه پیش‌بینی شده که این میزان اعتبار از محل تملک دارایی قابل پرداخت نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×