اخبار فرش ماشینی

حضور ۶۰ مددجوی چرام در دوره آموزشی گلیم و گلیم‌فرش

رئیس کمیته امداد چرام از برگزاری دوره آموزشی گلیم و گلیم‌فرش با حضور ۶۰ نفر از مددجویان کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

علی‌حسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام از برگزاری دوره آموزشی گلیم و گلیم‌فرش با حضور ۶۰ نفر از مددجویان کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

رئیس کمیته امداد چرام اظهار کرد: ایجاد مهارت و آموزش مؤثرترین راه تشویق جهت گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی است که این مهم در دستور کار کمیته امداد شهرستان چرام قرار دارد.

وی عنوان داشت: این نهاد در راستای ترویج و گسترش این حرفه در چرام و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی گلیم‌بافی کرده است.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون کارگاه‌های آموزش گلیم و گلیم فرش در روستاهای بردیان و سرفاریاب با حضور ۶۰ نفر دختر تحت حمایت دایر است، تصریح کرد: بهره‌گیری از استعدادهای زنان و دختران تحت حمایت در ایجاد تولید و گسترش صنایع دستی مورد توجه ویژه است.

مظاهری هزینه برگزاری این دوره‌ها را مبلغ ۲۶۶ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۴۷ نفر در رشته گلیم و گلیم‌فرش و خیاطی آموزش دیده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس کمیته امداد چرام با بیان این‌که باید مددجویان و سرپرستان خانوار را به مرحله خودکفایی رساند، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری کارگاه‌ها، هنرجوها را در رشته گلیم‌بافی آموزش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بازار خرید و فروش این نوع از گلیم‌ها در بازارهای داخلی و خارجی خوب است می‌تواند زمینه اشتغال مناسبی برای زنان سرپرست خانوار باشد.

مظاهری با بیان این‌که کلاس‌های آموزشی برای بالا بردن سطح آگاهی مددجویان در امور کاریابی برگزار می‌شود، گفت: این کلاس‌ها در رشته‌های گلیم‌بافی، قالی، گچمه، خیاطی، گلدوزی ، کامپیوتر، باغداری، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ و صنایع غذایی با مشارکت فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×