جذاب‌ترین‌ها

مدیر عامل فرش رویان بافت: صادرات با شناسایی ظرفیتها امکان پذیر است

مهندس ولی الله کاظمیان، مدیر عامل مجموعه فرش رویان بافت ایرانیان است و طی دو سال اخیر در نمایشگاه  فرش ماشینی تهران حضور نسبتا خوب و قابل توجهی داشته است. در روزهای میانی نمایشگاه به غرفه رویان بافت رفتیم و با ایشان به گپ و گفت نشستیم که ماحصل آن به شرح زیر است.

فرش رویان بافت ایرانیان
فرش رویان بافت ایرانیان

◄ اطلاعات مختصری درباره شرکت رویان بافت ایرانیان ارائه کنید.
شرکت رویان بافت ایرانیان برند نوپایی ست که در سال ۱۳۸۲ با حضور نیروهای جوان و متخصص به عرصه تولید فرش پا گذاشت. در ابتدا به تولید فرش های ۵۰۰ شانه تکسیما  می پرداختیم؛ در حال حاضر نیز به تولید فرش های ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ و ۳۰۰۰،  ۱۰ رنگ می پردازیم؛ علاوه بر آن یک خط تولید گلیم شونهر نیز راه اندازی کرده ایم. الیاف مورد استفاده مجموعه ما الیاف اکریلیک صددرصد هیت ست شده است.

◄مجموعه شما چند دوره در نمایشگاه  بین المللی تهران حضور یافته است؟
این دوره، دومین دوره از حضور ما در نمایشگاه است، در دوره های گذشته نیز که من از نمایشگاه بازدید داشتم متوجه شدم، نمایشگاه از نظر سطح برگزاری و کیفیت و تنوع محصولات ارائه شده همواره در حال رشد و پیشرفت بوده است. اما به دلیل رکود اقتصادی و سیاست های دولت در قبال تولید، نمایشگاه از نظر میزان فروش محصولات عملکرد ضعیفی داشته است. البته سیستم ناصحیح بازاریابی شرکت های تولیدکننده نیز مزید برعلت شده است؛ چرا که ما  پیش از تولید بازارسازی انجام نمی دهیم و تنها به عرضه محصولات تازه و نو خود در بازار اکتفا می کنیم به طور مثال به بازار فرش های هزار شانه و بالاتر می توان اشاره کرد که بدون آماده سازی بازار هدف به صورت بی رویه به واردات ماشین آلات و تولید این نوع از فرش پرداختیم.
در مجموع، وضعیت نمایشگاه رو به پیشرفت است و حضور گسترده و افزایش مشارکت واحدهای تولیدی در آن نیز نوعی مقاومت است برای ماندن در بازار و مقابله با رکود اقتصادی.

◄ مهمترین مزیت این دوره از نمایشگاه در مقایسه با دوره های گذشته در چیست؟
همانطور که اشاره کردم، افزایش کمی حضور شرکت کنندگان در وضعیت رکود، خود بزرگترین تفاوت و نقطه قوت نمایشگاه است.

◄ میزان فروش در پی این نمایشگاه را با نمایشگاه دوره گذشته چگونه مقایسه می کنید؟
انتظار می رود که بعد از این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره قبل شرایط فرش بهتر باشد؛ چراکه در اواخر سال گذشته و نیمه نخست امسال به سبب شرایط سیاسی ایران شاهد رکود و عدم ثبات قیمت ها و اقتصاد کشور بودیم اما پیش بینی می شود به دلیل بهبود اوضاع سیاسی و حرکت بازار به سمت ثبات، در نیمه دوم سال جاری و پس از نمایشگاه و ضعیت فروش بهبود یابد.

◄  تا به حال در کدام نمایشگاه های خارجی حضور داشته اید؟
مجموعه ما تا به حال در نمایشگاه های خارجی حضور نداشته اما سیاست کلی ما به صادرات و بازارهای خارجی نیز توجه دارد و تا به امروز نیز در زمینه صادرات فعالیت هایی داشته ایم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

◄ به کدام کشورها صادرات داشته اید؟
کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و افغانستان مقاصد صادراتی ما بودند و ما توانستیم بازار مناسبی برای تابلو فرش های ماشینی خود پیدا کنیم.

◄ آیا برنامه ای برای حضور در نمایشگاه های خارجی دارید؟
در حال حاضر برنامه های ما بر نمایشگاه های داخلی متمرکز است اما به صادرات و بازار های خارجی نیز توجه داریم و برای تحقق این هدف خود ابتدا باید زیرساخت های لازم را در مجموعه خودمان خود فراهم و آماده بکنیم و بعد از شناسایی آن بازار برای ورود به آن اقدام کنیم و در حال حاضر در پروسه جمع آوری اطلاعات قرار داریم؛ احتمالا برای دو سال آینده در دموتکس حضور خواهیم داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×