اخبار فرش ماشینی

حضور دبیر و رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن

مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن به همت خانه صنعت و معدن ایران و با همایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن در صبح روز ۱۰ تیر در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم پس از سخنرانی آقایان اشتری، مروج حسینی، ساسانی، خلیلی، علی نیا، بهرامان، غنیمی فرد، فرزین، غضنفری و رحیمی از پیشکسوتان و واحدهای نمونه صنعتی و معدنی کشور تقدیر به عمل آمد. آقای مهندس مروج حسینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در سخنرانی کوتاه خود درآغاز این مراسم ابراز امیدواری کرد که دولت جدید بتواند مشکلات کنونی صنعتگر را حل نموده و روابط بین المللی ایران را بهتر کند.

پس از وی، مهندس ساسانی دبیر کل کنفدراسیون صنعت ایران به ارائه بیانیه ای که توسط ریاست انجمن مدیران صنایع ایران و خانه صنعت و معدن و کنفدراسیون صنعت ایران و همچنین ریاست خانه معدن ایران تهیه گردیده بود پرداخت و سپس آنرا به وزیر صنعت و معدن ایران تقدیم نموده تا به عنوان راهکاری برای توسعه توسعه بخشهای صنعت و معدن کشور در برنامه های اجرایی دولت از آن بهره گیرند.

آقای خلیلی عراقی نیز که به عنوان سخنران سوم پشت تریبون حاضر شدند سخنان خود را اینگونه آغازنمودند که از واقعه ۲۸ مرداد سال ۴۲ آموختم که هرگاه ملتی پشت دولت خود را خالی نمود با مشکلات عدیده ای مواجه شد بنابراین برای دستیابی به موفقیت های بیشتر دولت باید مردم از آن حمایت کنند. ایشان یکی از راههای موفقیت و کارآیی دولت را در حوزه صنعت و معدن مذاکرات سه جانبه‌ی کارگر، کارفرما و دولت عنوان نمودند و اظهار داشتند که این اتفاق در دوران خدمت ایشان افتاده است. درادامه ایشان صنعتگران را به پرداخت مالیات برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی دعوت نمودند.

پس از وی، دکتر علی نیا به بیان تأثیرات مثبت ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه، که متأسفانه امروزه آنطور که باید پررنگ نیست، در رشد صنعت و اقتصاد کشور پرداختند.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران، دکتر غنیمی‌فرد نیز در ابتدای سخنان خود از به جا بودن ادغام دو وزارت خانه (صنایع و معادن و بازرگانی) صحبت نموده و سپس از صنایع خواست جهت تحقق هرچه سریعتر خواسته های آنها و ارتباط مثمر ثمرتر با دولت به تشکلها بپیوندند. چراکه تشکلها در ارتباط تنگاتنگ با دولت بوده و بهترین پل ارتباطی بین صنعتگران و دولت می باشند.

سهم صنعت و معدن ۲۵% از تولید ناخالص داخلیست و سهم آن در رشد اقتصادی کشور بالغ بر ۳۶% است. این سخنانی بود که رئیس صندوق توسعه ملی در ابتدای سخنان خود بیان نمود. ایشان در ادامه اظهار داشت که صندوق توسعه ملی به دلیل شرایط کنونی کشور و با توجه به قرار گرفتن در تحریم های گوناگون به طور متفاوت از صندو ق ثروت های ملی که در دیگر کشورها وجود دارند عمل می کند. دکتر فرزین افزود از اعتباراتی که این صندوق برای بخش صنعت و معدن در نظر گرفته تاکنون ۱۹.۲ میلیارد دلار تسهیلات ارزی به بخش صنعت و معدن اختصاص داده شده و در بخش ریالی نیز مبلغ ۶۱۰۰ میلیارد تومان از طریق بانکهای طرف قرارداد برای تأمین مالی طرحها پرداخت شده و خاطرنشان کرد تا پایان امسال توانایی تأمین اعتبار طرحهای دیگر تا ۹۰۰۰ میلیارد تومان دیگر را نیز داریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دکتر غضنفری نیز به بیان گزارشی اجمالی از عملکرد وزارت صنعت و معدن و وضعیت تولید کشور در ۸ سال اخیر و مقایسه آن با عملکرد این وزارت خانه در دوره ۸ ساله قبلی پرداخت. ایشان اظهار داشتند که سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش صنعت و معدن کشور در این ۸ سال نسبت به ۸ سال گذشته ۶ برابر شده و دیگر شاخصهای صنعتی و معدنی کشور از جمله تعداد پروانه بهره برداری، اکتشاف معدن و اشتغال حداکثر تا ۱.۵ برابر رشد داشته اند. و اما آنچه در میان سخنان ایشان برای صنعت نساجی و پوشاک کشور حائز اهمیت است گزارش رشد بیش از ۱۰ درصدی تولید نخ و الیاف کشور در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ است. وزیر صنعت و معدن در پایان سخنان خود عنوان نمودند که با توجه به اینکه تجربه و عملگرایی از آنِ تشکلهاست و دانش و تصمیمات از آنِ عناصر دولت است از ارتباط و همکاری تشکلهای صنعتی و معدنی کشور ابراز خشنودی نموده و خواستار بیشتر شدن آن شد. تتمه‌ی سخنان ایشان این عبارت بود: چاره اصلی تحریمها تولیدِ صادرات گراست.

معاون اول رئیس جمهور نیز که به عنوان آخرین سخنران به روی سن دعوت شد به قدردانی از عملکرد دلسوزانه وزارت صنعت، معدن و تجارت علی الخصوص شخصِ دکتر غضنفری پرداخت. در پایان پیشکسوتان و واحدهای نمونه صنعتی و معدنی کشور لوحهای تقدیر خود را از دستان معاون اول رئیس و وزیر صنعت و معدن دریافت نمودند.

در این مراسم از مهندس مروج حسینی رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران به عنوان پیشکسوت نمونه در صنعت نساجی و پوشاک نیز تقدیر به عمل آمد.

در میان واحدهای نمونه صنعتی اسامی واحدهای پویا نخ، بافتینه، چرم مشهد، فرش شیخ صفی و نوین بافان پرنگ به عنوان واحدهای بخش صنایع نساجی و پوشاک به چشم می‌خورد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×