اخبار نساجی

جلسه ارزی صادر‌کنندگان با دولت به راند سوم رسید

 

 

سلسله جلسات بین صادر‌کنندگان و دولت که به منظور بررسی نحوه اختصاص ارز به صادر‌ات و وارد‌ات از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده بود به دلیل اینکه هنوز به توافق مشخصی نرسیده است همچنان ادامه دارد.

رضی میری رییس کنفدراسیون صادرات با بیان این‌که احتمال به توافق‌ رسیدن صادر‌کنندگان و دولت بر سر اختصاص ارز صادراتی به واردات زیاد است، اظهار کرد: هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه راهکارهایی برای ادامه‌ این روند تعیین می‌شود.

وی با بیان این‌که منافع صادر‌کنندگان در این جلسه از سوی ما در نظر گرفته شده است، گفت: جلسه‌ روز شنبه به علت طولانی‌شدن توقف یافت.

میری افزود: صادر‌کنندگان مخالف دادن ارز خود به واردات نیستند، اما باید سازوکار مشخصی در نظر گرفته شود که در این جلسات هنوز بر سر اتخاذ این سازو‌کارها نتایج حاصل نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران با تاکید بر این‌که فروش ارز حاصل از صادرات با نرخ مبادله‌ای صرفه‌ اقتصادی برای صادر‌کنندگان ندارد، گفت: چطور می‌شود تولید بر پایه‌ ارز سه هزار تومانی انجام شود، اما ما ارز صادراتی خود را با نرخ مبادله‌ای به فروش برسانیم.

پدرام سلطانی نایب رییس اتاق ایران نیز در این باره گفت: دولت نسبت به استفاده از ارز صادر‌کنندگان دو نگاه دارد؛ نگاه اول در وزارت اقتصاد در دست بررسی است و روش‌هایی که در این نگاه وجود دارد مشابهت‌های بسیاری با پیمان‌سپاری ارزی دارد، یعنی دولت صادر‌کننده را موظف می‌کند ارز خود را به قیمت مشخص در اختیار دولت قرار دهد.

وی ادامه داد: نگاه دوم در وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته که شیوه‌ احیای پیمان‌سپاری را قبول ندارد و می‌خواهند از طریق تعامل دوسویه با صادر‌کنندگان روشی را برای ورود ارز آن به جریان تامین مالی واردات پیدا کنند.

سلطانی در پایان با تاکید بر این‌که ارز صادرکنندگان از نظر مرغوبیت از ارز مرکز مبادلات ارزی برتر است، تصریح کرد: قاعدتا این ارز گران‌تر از ارز اتاق ارزی قیمت می‌خورد و الزام دولت به عرضه‌ آن به قیمت مرکز مبادلات ارزی باعث توقف صادرات می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×