اخبار فرش ماشینی

تولید پارچه خنک و ضد تعریق در ایران

 

تولید پارچه خنک و ضد تعریق در ایران

منسوجات پلی کول – polycool در شرکت پلی اکریل ایران تولید شد.

این منسوجات حاوی نوعی پلی استر اصلاح شده مهندسی است که از منسوجات ضد تعریق تولید شده است.

ممانعت از رشد باکتریها روی پوست بدن، جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در بدن ، ایجاد احساس طراوت و تازگی و راحتی مطلوب از خواص دایمی منسوجات تهیه شده از این الیاف است.

مدیر عامل شرکت پلی اکریل ایران با بیان اینکه منسوجات تهیه شده از این الیاف قادر به دفع عرق و رطوبت از بدن بوده و بدن را همواره خشک و خنک نگه می دارد گفت: الیاف پلی استر موجود در این منسوجات از نظر شیمیایی و فیزیکی با دیگر الیاف پلی استر متفاوت است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آقای فروزان با اشاره به اینکه بررسی های آزمایشگاهی و تولید این محصول ۲ سال زمان برده است افزود : با تولید منسوجات پلی کول در این شرکت از خروج سالانه حدود ۴۰۰ هزار دلار ارز جلوگیری می شود.

وی با اشاره به کاربرد این الیاف برای جوراب، پیراهن های مردانه و لباسهای ورزشی اضافه کرد: استحکام پارچه های پلی کول با منسوجات حاوی پنبه و نایلون نسبتا برابری می کند و روشهای مراقبت از این منسوجات نیز بسیار ساده است.

این الیاف قابلیت رنگرزی به همراه الیاف اکریلیک را نیز دارد و تحقیقات نشان داده است که پارچه های حاوی این الیاف نسبت به پارچه های پنبه ای (نخی) و نایلونی رطوبت بهتر و سریعتری از خود نشان می دهند.

با تولید منسوجات پلی کول – polycool تولید این محصول از انحصار کشور آلمان خارج شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×