اخبار نساجی

تولید نفت اوپک افزایش یافت

 

تولید نفت اوپک افزایش یافت

تازه ترین آمارهای رویترز نشان می دهد میزان تولید نفت اوپک طی ماه مارس افزایش یافته است .

به گزارش بی باک به نقل از رویترز نوشت: تولید نفت اوپک طی ماه مارس ۲۰۱۲ میلادی به بالاترین حد خود از اکتبر ۲۰۰۸ رسیده است .

بر اساس این گزارش افزایش تولید لیبی و عراق در این مدت کاهش تولید و صادرات نفت ایران را جبران کرده است . بر این اساس تولید نفت ۱۲ عضو اوپک طی ماه مارس به بیش از ۳۱.۲۶ میلیون بشکه در روز رسیده است . این رقم در ماه فوریه به کمتر از ۳۱.۱۶ میلیون بشکه رسیده بود . تحریمهای بین المللی موجب کاهش خرید مشتریان نفتی ایران از این کشور شده است . نگرانیها نسبت به کاهش صادرات نفت ایران نیز موجب شده تا قیمت نفت از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد .

سقف رسمی تولید نفت اوپک در نشست دسامبر ۲۰۱۱ میلادی ۳۰ میلیون بشکه در روز تعیین شده است . موسسه مالی بی ان پی پاریباس نیز اعلام کرد گر چه تولید نفت اوپک طی ماههای اخیر افزایش داشته ولی کاهش ذخایر انرژی کشورهای صنعتی و توسعه یافته نشان می دهد بازار نفت هم اکنون با مازاد عرضه روبرو نیست .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ذخایر نفتی کشورهای صنعتی و توسعه یافته هم اکنون کمتر از میانگین پنج سال اخیر است . بر این اساس لیبی بیشترین میزان افزایش تولید نفت را در بین اعضای اوپک طی ماه مارس داشته است . تولید نفت لیبی طی سال ۲۰۱۱ به علت تنشهای سیاسی و درگیری های داخلی به شدت کاهش یافت . اتحادیه اروپا و آمریکا قصد دارند از ابتدای جولای تحریمهای نفتی جدیدی را بر ضد ایران اعمال کنند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×