اخبار فرش ماشینی

تولید مواد اولیه صنعت نساجی در پتروشیمی تندگویان به حدود ١ میلیون تن رسید

 

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان گفت: تولید این مجتمع پتروشیمی با هدف تامین نیاز مواد اولیه صنعت نساجی کشور در سال گذشته به حدود یک میلیون تن رسید.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان اظهار کرد: این واحد پتروشیمی در سال ١٣٩١ دستاوردهای بسیار خوبی داشت و موفق شد به برنامه های پیش بینی شده خود در بخش تولید دست یابد.

مهندس محمد یونسی افزود: این شرکت به عنوان یکی از شرکت های هلدینگ خلیج فارس، افزون بر تامین نیاز داخل، در زمینه صادرات نیز عملکرد قابل قبولی داشته است.

یونسی افزود: مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان، بزرگ ترین تولید کننده­ پلیمر پلی­ اتیلن ترفتالات (PET) ، الیاف استیپل پلی­ اتیلن ترفتالات (PSF) و نخ های فیلامنتی پلی­ اتیلن ترفتالات (POY) در کشور است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان گفت: این مجتمع با تکیه بر نیروی انسانی کارآمد و برخورداری از فناوری روزآمد دنیا، گونه ­های متنوعی از محصول پلی­ استر را تولید و افزون بر بازار مصرف داخل مازاد تولید را به سراسر دنیا صادر می کند.

پتروشیمی تندگویان به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان مواد اولیه پلی استری در ایران و در جهت انجام بخشی از تعهدهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در برنامه پنج ساله دوم دولت جمهوری اسلامی، در تامین مواد اولیه پر مصرف صنعت نساجی، به عنوان چهارمین صادر کننده محصولات غیر نفتی، نقش راهبردی دارد.

از مهم ترین ویژگی های پتروشیمی تندگویان که آن را از یک واحد صرفا بالادست صنایع پتروشیمی خارج کرده و در زمره واحدهای بزرگ صنعت نساجی قرار داده است، قابلیت تولید الیاف استیپل پلی استری تیپ پنبه ای (١,۵۶ dtex ٣٨ mm ) و نخ های POY پلی استری است که به عنوان مواد اولیه صنایع نساجی ریسندگی و بافندگی به شمار می رود.

واحد POY این مجتمع با بهره گیری از ماشین آلات مدرن در مرداد ماه امسال راه اندازی شده و قابلیت تولید انواع نخ های POY را داراست.

واحد الیاف استیپل پتروشیمی تندگویان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا به عنوان مدرن ترین واحد تولید الیاف استیپل تیپ پنبه ای در ایران در حال فعالیت است.

در حوزه تولید چیس پلی استری مورد نیاز در صنعت نساجی، پتروشیمی تندگویان به عنوان بزرگ ترین تامین کننده چیپس پلی استری مورد نیاز در صنایع نساجی به شمار می رود. این شرکت همچنین تنها تامین کننده مواد اولیه پلی استری مورد استفاده در صنایع بسته بندی، غذایی و دارویی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×