اخبار نساجی

توسعه روابط تجاری با ایران برای کشورهای اروپایی مهم است

 

توسعه روابط تجاری با ایران برای کشورهای اروپایی مهم است

    معاون اتحادیه اتاق های بازرگانی فدراسیون بلژیک از اعزام هیات تجاری بلژیکی به ایران تا دو ماه آینده خبر داد و گفت :توسعه روابط تجاری با ایران برای کشورهای اروپایی مهم است.

به گزارش ایرنا،ژاک کلوریح در نشست مشترک مدیران دستگاه های اجرایی، تشکل ها و فعالان اقتصادی مازندران در ساری بر توسعه و تقویت روابط ایران و بلژیک تاکید کرد و افزود : جمهوری اسلامی ایران برای اروپا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد : در بازدید از واحد های صنعتی، معدنی ،مناطق گردشگری و محصولات کشاورزی مازندران به قابلیت های این استان پی برده ایم.

کلوریح گفت : اتاق بازرگانی بلژیک برنامه ریزی برای اعزام هیات تجاری به مازندران را انجام خواهد داد و به طور یقین علاقه مندی بلژیکی ها برای سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری در مازندران به وجود می آید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون اتحادیه اتاق های بازرگانی فدراسیون بلژیک اظهار داشت : ایجاد ارتباط مستقیم بازرگانان با اتاق مازندران را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

وی به اهمیت تجارت بین المللی الکترونیکی اشاره کرد و افزود : با توجه به مذاکرات اخیر دولت ایران و کم شدن شدت تحریم ها ، مبادلات پولی نیز تا حدی حل شده است.

او به میهمان نوازی و خلق خوش مردم ایران و مازندران اشاره کرد و بیان داشت: طبیعت استان مازندران بویژه تولیدات گل و گیاه این استان بی نظیر است.

کلوریح با بیان اینکه بلژیک علاقه مند به توسعه تجارت بین المللی با جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: امیدواریم در سفر دو ماه آینده هیات سرمایه گذاری بلژیک به ایران، روابط تجاری، اجتماعی و اقتصادی دو کشور تقویت شود.

ˈ غلام رضا عشریه ˈ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران هم در این نشست از وجود سه بندر و فرودگاه در استان به عنوان مهم ترین زیر ساخت توسعه تجارت خارجی یاد کرد و گفت : حوزه های صنعت ، معدن و کشاورزی از جمله شیلات ،دام و طیور ، خدمات فنی و مهندسی و فعالیت های دانش بنیان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری و توسعه تجارت با بلژیک است.

ˈ محمد محمد پور ˈ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران هم با اشاره به تاریخ اقتصادی بلژیک و جهش صنعتی آن کشور در اروپا ،گفت: واحد های صنعتی و معدنی استان مازندران آماده پذیرایی و جذب سرمایه گذران خارجی هستند.

وی به وجود زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر در حوزه اکتشافات مواد معدنی در مازندران به سرمایه گذار نیاز داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از فلورین و سنگ تزئینی استان به عنوان مواد معدنی ویژه یاد کرد و اظهار داشت : برنج ، مرکبات ، گل و گیاه و محصولات شیلاتی استان مازندران نیز برای اروپایی ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی به شرایط اقلیمی مازندران و بهره مندی گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه های این استان اشاره کرد و افزود : طبیعت گردی در سواحل زیبای دریای خزر، جنگل های هیرکانی و استفاده از قله دماوند با اسکی بازی و چشمه های آب گرم و همچنین زمستان گذرانی پرندگان سیبری در آببندان ها از ویژه گی های مهم مازندران است.

او ادامه داد : مازندران آماده و پذیرای حضور تجار و بازرگانان ، سرمایه گذاران و گردشگران بلژیکی و دیگر کشورهای اروپایی است.

هیات تجاری از اتاق بازرگانی بلژیک روز شنبه با سفر به مازندران از چند واحد تولیدی صنعتی و اقتصادی این استان دیدن کردند.

این هیات اقتصادی با دعوت اتاق بازرگانی استان و با هدف آشنایی با ظرفیت های تولیدی و صنعتی مازندران به منطقه سفر کرد و مدت سه روز حضور خواهد داشت.

اعضای این هیات تجاری تا کنون از صنایع چوب کاغذ مازندران ، واحد تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی آمل ، مناطق گردشگری و تولیدات کشاورزی دیدن کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×