اخبار فرش ماشینی

تلاش برای احیای بازار فرش بجنورد در بازارهای جهانی

 

فرش

 

عامل توسعه کنسرسیوم صادراتی فرش خراسان شمالی گفت: احیای بازار فرش بجنورد و خراسان شمالی در بازارهای آمریکا انجام می‌شود.

حامد چمن افزود: بازارهای آمریکا، یکی از مهم‌ترین بازارهای فرش تولیدی کشور بجنورد بود که با اعمال تحریم‌ها از دست رفت اما اکنون در تلاش هستیم تا بازار فرش ایران در آمریکا احیا شود.

وی گفت: دست‌یابی به این بازار فرش که اکنون در دست هند و پاکستان است کار ساده‌ای نیست اما در صورتی که بار دیگر بتوانیم این بازار را احیا کنیم، یکی از بزرگ ترین بازارهای فرش جهان را تسخیر کرده‌ایم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او اضافه کرد: هر چند تجارت ما در بازار فرش آمریکا، تجارتی سنتی بود اما به هر حال فرش ایران در آن بازار، جاافتاده بود و مشتریان خوبی داشت. او با بیان این که مشکل فرش ما تولید بی‌هدف و فروش نرفتن ان است، یادآور شد: علت نبودن بازار فروش نیز ریشه در نبودن فرآیندهای درست صادرات، حضور ضعیف در نمایشگاه‌ها و رعایت نشدن سلیقه‌ها و نیازهای بازار دارد.عامل توسعه کنسرسیوم صادراتی فرش خراسان شمالی گفت: هنوز صادرات فرش استان از گمرک تهران انجام می‌شود، این در حالی است که بسترهای لازم برای پرداخت، شست و شو و تکمیل فرش در استان وجود دارد.

او تاکید کرد: اکنون به روال قبل، فرش‌های استان پس از بافته شدن برای پرداخت و شست‌وشو به تهران و سایر شهرها ارسال و از همان جا نیز صادر می‌شود. چمن رخ اظهار داشت: تاکنون در خراسان شمالی تشکل سازمان یا فته‌ای برای صادرات فرش وجود نداشته و بر این اساس ما سعی داریم با تشکیل کنسرسیوم، مشکلات را کاهش دهیم.

او گفت: این کنسرسیوم با عضویت ۱۰ نفر از تولیدکنندگان فعال و توانمند و صاحب‌نظران حوزه فروش استان تشکیل شده است و در تلاش است تا در نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در آمریکا حضور یابد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×