اخبار فرش ماشینی

تعاونی فرشبافان در رزن باید احیا شود

فرماندار رزن در جلسه کمیته فرش در شهرستان رزن با اشاره به برخورداری  شهرستان رزن از ۴ هزار و ۲۲۷ قالیباف اظهار کرد: سالانه یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این ناحیه درآمد به قالیبافان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه رزن در بحث قالیبافی دارای ظرفیت‌های فراوانی است، افزود: احیاء صنعت فرش در شهرستان علاوه بر رفع بیکاری قشر روستایی و شهری می‌تواند شهرستان را در راستای بهبود و افزایش اقلام صادراتی کمک کند.

فرماندار رزن ادامه داد: ترویج هنر قالیبافی در سطح شهرستان می‎تواند در عملی کردن اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار بسیار موثر باشد.

این مسؤول با اشاره به مشکلات فرشبافان رزن، احیای تعاونی فرشبافان را گام موثری در راستای رفع مشکلات آنها عنوان کرد.

حسینی افزود: در راستای بازسازی و ترمیم این حوزه گام برداشته‎ایم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رشد هنرصنعت فرش به عنوان مزیت نسبی حوزه اقتصادی شهرستان رزن نیازمند برنامه‌ریزی است، اضافه کرد: در راستای ترویج این هنر در سال جاری دوه‌های آموزشی برای ۱۶۰ نفر از علاقمندان به این هنر برگزار خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فرماندار شهرستان رزن با اشاره به تعداد فعالان صنعت فرش در رزن گفت: برای گسترش بیمه فرشبافان در شهرستان برنامه‎هایی تدوین شده که از سوی مسؤولان امر حمایت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه قالیبافان بیمه آنهاست که در این رابطه بیش از ۸۰۰ نفر در حوزه فرشبافی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

حسینی گفت: از ۲۷ درصد حق بیمه ۲۰ درصد توسط دولت و هفت درصد از طریق قالیبافان پرداخت می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×