اخبار فرش ماشینی

تحریم، تاثیری بر صادرات فرش ماشینی ایران نداشته است

 

تحریم، تاثیری بر صادرات فرش ماشینی ایران نداشته است

مدیر خوشه صنعتی فرش ماشینی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل گفت:تحریم غرب علیه ایران، هیچ تاثیری بر صادرات فرش ماشینی کشورمان نداشته است.

‘محمود برادران’ افزود: الیاف تولیدی یا مواد اولیه فرش ماشینی، بطور کامل محصول ملی ما بوده و بازار خارجی نیز متقاضی فرش تولیدی ایران است بنابراین تحریم های آمریکا و کشورهای اروپایی تاثیری در صادرات چشمگیر فرش ماشینی منطقه نداشته است.

وی تصریح کرد: شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل قطب تولید فرش ماشینی کشور است، به گونه ای که ۸۵ میلیون مترمربع از حدود یکصد میلیون مترمربع فرش کشور، در این منطقه تولید می شود.

وی اضافه کرد: از میزان تولید فرش این منطقه بیش از۸۰ درصد آن به کشور افغانستان و بقیه به۵۲ کشور آسیای شرقی و حتی آمریکای شمالی صادر می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برادران افزود: بیش از سه میلیون مترمربع فرش ماشینی در چهار ماه نخست امسال از این منطقه به خارج از کشور صادر شده که حدود۶۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است.

مدیر خوشه صنعتی فرش ماشینی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل با توجه به کیفیت فرش ایران در مقایسه با سایر کشورها خاطرنشان کرد: فرش ماشینی منطقه کاشان بدلیل برند فرش دستبافت آن،شهرت جهانی دارد و اکنون نیز در میان چهار کشور نخست جهان با محوریت منطقه کاشان به رقابت در بازارهای بین المللی می پردازد.

شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل با داشتن۷۰۰ واحد تولید فرش ماشینی برای ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×