اخبار فرش ماشینی

تبلیغات فرش در کشور ضعیف است

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در بحث تبلیغات فرش در سطح جهان خوب کار نکرده‌ایم و باید با عزمی همگانی در این راستا گام برداریم.

محمد مجیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه اصفهان در حاشیه برگزاری کارگاه- استودیوی فرش دستباف کشور اظهارکرد: بافت آرم و نشان شرکت‌های تجاری و صنعتی روی فرش برای اولین بار در کشور انجام می‌شود چرا که اعتقاد داریم این صنعت باید به این هنر ارزشمند نزدیک شود.

وی با بیان اینکه بافت آرم و نشان شرکت‌های تجاری هرگز اصالت نقشه‌های فرش ایرانی را از بین نمی‌برد، افزود: این امر از یک سو موجب تبلیغ برای شرکت تولیدکننده است و از سوی دیگر از بافنده و تولیدکننده حمایت مالی می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه این هنر تاریخی در کشور مظلوم واقع شده است، ادامه داد: متاسفانه در بحث تبلیغات فرش خوب کار نکرده‌ایم و باید با عزمی همگانی در این راستا گام برداریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مجیری با اشاره به ضعف صادرت این کالا تاکید کرد: کشورهای پاکستان و هند رقبای اصلی فرش ایرانی هستند چرا که آنها هزینه‌های تولید را پایین آورده و از سوی دیگر طرح‌ها و نقشه‌های ایران را می‌بافند.

وی خاطرنشان کرد: البته قیمت فرش دستباف ایران به نسبت دو کشور یاد شده ۱۰ برابر بیشتر است و از سوی دیگر نباید از نظر دور داشت که کیفیت رنگرزی فرش‌های داخلی نسبت به قالی‌های هندی و پاکستانی برتری دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×