اخبار فرش ماشینی

تاسیس اولین بازارچه فروش محصولات بانوان اصفهانی/ رقم وام‌های خوداشتغالی خلاف واقع است

اصفهان – رئیس بنیاد توسعه کارآفرینی زنان استان اصفهان از تاسیس اولین بازارچه فروش محصولات زنان استان خبر داد. مهرالسادات حسنی با ابراز تاسف از شرایط سخت اقتصادی کشور، اظهار داشت: در جامعه امروز و با توجه به افزایش آمار طلاق، برای اشتغال زنان به خصوص زنان بی سرپرست و بد سرپرست باید فکری جدی کرد چرا که بیکاری این گروه آنان را به سمت رفتارهای ناهنجار اجتماعی سوق می‌دهد.

حسنی با انتقاد از اینکه تحریم‌ها مانع فروش برخی تولیدات خاص زنان در بازارهای جهانی شده است، افزود: قیمت مواد اولیه فرش دستباف در شرایط فعلی تحریم‌ها حدود ۱۰ برابر شده است که با محاسبه قیمت فروش فرش در بازار به نسبت زمان بافت می توان دریافت که درآمد ناچیزی نصیب بافنده فرش می‌شود.

این کارشناس امور زنان ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر دولت تلاشی برای راه‌اندازی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی عرضه محصولات خانگی و یا کارگاهی زنان نکرده است که این امر اثر منفی در وضعیت فروش و درآمد آنان داشته است.

حسنی خاطر گفت: برای نخستین‌بار در استان اصفهان اولین بازارچه فروش محصولات تولیدات زنان به خصوص تولیدات خانگی در خمینی شهر تاسیس خواهد شد که برای اجرای این امر خیرین این شهر خرید زمین آن را به عهده گرفته‌اند.

وی افزود: مراکز کار آفرینی زنان مورد استقبال و توجه روز افزون این قشر در استان قرار گرفته است چرا که این مراکز دختران و زنان را به مراکز تولیدی و خدماتی معتبر و مناسب فعالیت آنان که اکثر کارگران آن زنان هستند، معرفی می‌کنند.

رئیس بنیاد توسعه کار آفرینی زنان استان اصفهان اظهار داشت: علت این امر آن است که اولا امنیت شغلی زنان در جامعه پایین است و دوم اینکه بسیاری از مردان تمایلی به حضور همسران و دختران خود در محیط‌هایی که مردان فعالیت می‌کنند را ندارند و به این موضوع بدبین هستند اما با قرار گرفتن این افراد در محیط کاملا یکدست، مشکل معیشتی و درآمدی آنان نیز رفع می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حسنی گفت: برخی از دخترانی که از این مرکز به واحدهای تولیدی در بعضی شهرک‌های صنعتی معرفی می‌شوند مشمول قوانین اداره کار هستند اما با کمال تاسف برای همگان این امر عملی نشده است.

وی با بیان مثالی افزود: درماه‌های اخیر تعداد ۱۵ خانم برای کار در یکی از حوله‌بافی‌های خمینی شهر از این بنیاد معرفی شده‌اند ولی متاسفانه دستمزد آنان توسط کارفرما ناچیز پرداخت می‌شود اما نکته‌ای که در شرایط فعلی نمی توان نادیده گرفت آن است که اگر همین حقوق ناچیز نیز به این افراد به خصوص زنان بد سرپرست پرداخت نشود قطعا آنان به سمت مفاسد و مسایل ناگوار اجتماعی پیش خواهند رفت.

رئیس بنیاد توسعه کارآفرینی زنان استان یاد آور شد: علی رغم مشکلات موجود کارگاه های تولیدی با سرمایه‌گذاری زنان و با نیروی کار همین قشر در اصفهان در حال گسترش است که سفارشات دوخت زیادی را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

حسنی با انتقاد از نحوه پرداخت وام‌های اشتغال خانگی به زنان گفت: رقم و تعداد وام‌های موردنظر اعلام شده توسط بانک‌ها در خصوص این امر خلاف واقع است چرا که برای نمونه از تعداد ۵۰ متقاضی که توسط این مرکز اوایل سال جاری تا کنون به بانک‌ها معرفی شده‌اند فقط ۱۵ نفر موفق به اخذ دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شده‌اند که این امر نقض سخنان این گونه مدیران را نشان می‌دهد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×