اخبار نساجی

بهبود تراز بازرگانی ایران درسال جهاد اقتصادی

تین نیوز: رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از بهبود تراز بازرگانی غیرنفتی کشور در سال جهاد اقتصادی خبر داد .

“عباس معمارنژاد” تصریح کرد : بی تأثیر بودن تحریم های اقتصادی در تنوع کالاهای وارداتی و صادراتی نیز مشخص می شود ، به طوری که در سال ۱۳۹۰ ، جمهوری اسلامی ایران ۵۵۶۵ ردیف تعرفه ای واردات و ۳۳۵۷ ردیف تعرفه ای صادرات داشته که نشان دهنده تنوع کالاهای وارداتی و صادراتی است.

وی افزود : رشد ۲۸ درصدی صادرات غیرنفتی کالاها و رسیدن آن به ۴۳.۸ میلیارد دلارظرفیت های اقتصادی کشور را در عرصه تولید قابل رقابت در سطح بین المللی نشان می دهد.

معمارنژاد گفت : مقایسه آمار تجارت خارجی در سال های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ نشان می دهد تراز بازرگانی غیر نفتی کشور به شدت بهبود یافته و از ۳۰.۵ – میلیارد دلار در سال ۱۳۸۹ ( تراز منفی یا فزونی واردات بر صادرات) به ۱۷.۹ – میلیارد دلار رسیده است.

رئیس کل گمرک ابراز امیدواری کرده است در سال جدید ، سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه داخلی، با مدیریت واردات و تقویت تولید داخلی بتوانیم سهم و نقش کشور را در عرصه تجارت بین المللی ارتقاء دهیم.

معمارنژاد گفت : گمرک جمهوری اسلامی ایران بسته حمایتی از تولید را در دو بخش در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: اعطای تسهیلات در پرداخت حقوق ورودی ماشین آلات، مواد اولیه و کالاهای واسطه ای وارداتی واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران از طریق ترخیص کالا با ضمانت نامه بانکی حداقل ۶ ماهه و حداکثر ۱۱ ماهه و ترخیص نسیه قطعات و مواد اولیه مورد توجه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معمار نژاد گفت : تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی با هدف کاهش زمان و هزینه انجام کار برای واحدها تولیدی و سرمایه گذاران هم از طریق هدایت اظهارنامه های وارداتی واحدهای تولیدی به مسیرهای سبز و زرد ؛ پذیرش گواهی بازرسان شرکت های بازرسی بین المللی مورد تأیید موسسه استاندارد برای ترخیص کالا ؛ اولویت در ایجاد انبارهای اختصاصی برای واحدهای تولیدی مورد توجه ماست.

رئیس کل گمرک همچنین از ایجاد سرویس ارزیابی ویژه برای واحدهای تولیدی در گمرکات اصلی کشور و انجام تشریفات ارزیابی در محل برای کالاهای صادراتی واحدهای تولیدی در سال جدید خبر داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×