اخبار فرش ماشینی

برنامه سازمان صنعت ومعدن برای حمایت ازصنعت فرش دستباف در کرمانشاه

 

کرمانشاه- معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از اجرای چند برنامه برای حمایت از صنعت فرش دستباف در استان خبر داد.

از برنامه دولت برای حمایت از صنعت فرش دستبافت با ارائه آموزش و خرید محصول فرش بافان خبر داد.

وی همچنین به برنامه ریزی های صورت گرفته در این رابطه در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اولین اقدام در این خصوص بحث فرآوری پشم های تولیدی در استان است.

پیراینده ادامه داد: با توجه به اعلام مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، میزان تولید پشم استان هم اکنون ۳ هزار تن در سال است که تنها حدود یک هزار تن آن فرآوری می شود و برنامه این است که ما بقی این این تولیدات نیز در استان شستشو، سورتینگ و تبدیل به نخ شده و رنگرزی شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین آموزش افراد متقاضی فرشبافی را دیگر برنامه در راستای حمایت از صنعت فرشبافی در استان عنوان کرد.

پیراینده افزود: برنامه ما در این خصوص این است که با همکاری دیگر دستگاه های مرتبط، امسال به ۵ هزار متقاضی فرشبافی در استان آموزش داده شود.

وی همچنین از پیگیری تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) با استانداری در بحث آموزش فرشبافان و خرید محصول آنها برای اجرایی شدن این تفاهم نامه خبر داد.

پیراینده برگزاری نمایشگاه های فرش دستبافت را دیگر برنامه برای حمایت از این صنعت در استان عنوان کرد و گفت: در همین راستا نمایشگاهی از ۲۸ اردیبهشت ماه در کرمانشاه برپا شده و تا دوم خرداد پذیرای علاقه مندان است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×