اخبار نساجی

برای حضور در بازار روسیه تعلل کردیم، ترک‌ها زیرکانه پیشی گرفتند

 

 معاون امور آسیایی وزیر امور خارجه با تاکید بر این که برای حضور در بازار روسیه تعلل صورت گرفته است، گفت: ترک‌ها بسیار زیرکانه‌تر از ایران از تحولات روسیه استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم رحیم‌پور در چهل و هشتمین نشست  اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که برای حضور در بازار روسیه تعلل صورت گرفته است، اظهار کرد:  وزارت امور خارجه تمام تلاشش را برای کمک به بخش خصوصی انجام می‌دهد و با وجود آنکه ساز و کار قوی برای حضور و ورود به بازار روسیه وجود نداشت، زمان برای این مهم همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که نه تنها با حرف‌های سیاسی بلکه در عرصه اقتصادی روابط خود را با روسیه افزایش دهیم.

معاون امور آسیایی وزیر امور خارجه با تاکید بر این که ترک‌ها بسیار زیرکانه‌تر از ایران از تحولات روسیه استفاده کرده‌اند، گفت: کمی تعلل داشته‌ایم که البته بعد از بحران اوکراین تبلیغات از سوی غرب  نیز برای ایران  مانع تراشید که نباید به آن توجه شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مسئول در امور خارجه افزود: قدم‌هایی  برای ورود به بازار روسیه برداشته شده و قراردادهایی نیز به امضا رسیده که  امید است این حرکت جدید با رفع مشکلات بانکی در کنار بحث قرنطینه چوب و طیور هر چه زودتر به نتیجه رسد.

وی گفت: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های  آذربایجان و ارمنستان برای صادرات به بازارروسیه  بتوانیم استفاده مناسب را داشت زیرا دو فعالیت جدید را با روسیه در دستور کار داریم.

رحیم‌پور یادآور شد: یکی از همکار‌ی‌ها با روسیه در زمینه پروژه‌های نفتی است، زیرا ایران و روسیه در حوزه نفت و گاز خیلی به یکدیگر شبیه هستند و این اشتباه است که می‌گویند که کشورهای شبیه نمی‌توانند مراودات داشته باشند.

معاون امور آسیایی وزارت امور خارجه در پایان گفت: صادرات مواد غذایی و میوه را دیگر همکاری ایران و روسیه است و با وجود عدم ظرفیت بالا روسیه می‌تواند شریک تجاری خوبی برای ایران باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×