اخبار نساجی

بدهی دولت به بانک‌ها ۸۵ هزار میلیارد تومان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

  براساس آخرین گزارش‌ها، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در خرداد ماه امسال با ۲۳.۸ درصد افزایش نسبت به خرداد سال گذشته و ۱۰.۲ درصد رشد نسبت به اسفند سال ۹۲ به ۶۵ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس گزارش خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک و موسسات اعتباری، مجموع دارایی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان خرداد ماه امسال با یک درصد افزایش نسبت به اسفند سال گذشته به یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان (۱۳۴۴۷۱۸ میلیارد تومان) رسیده است.

این رقم در مقایسه با خرداد سال گذشته ۳۷.۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

در جزئیات دارایی‌های بانک‌ها، دارایی‌های خارجی با ۴.۹ درصد افزایش نسبت به اسفند، ۲۱۴ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان، اسکناس و مسکوک با ۵۹.۳ درصد افزایش ۹ هزار و ۱۶ میلیارد تومان، سپرده نزد بانک مرکزی با ۲.۱ درصد کاهش ۷۴ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان است.

سپرده قانونی در این سه ماه ۷ درصد افزایش یافته و به ۹۶ هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان رسیده و سپرده دیداری با ۵۶.۱ درصد کاهش ۴ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان بالغ شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بدهی بخش دولتی در خرداد ماه امسال نسبت به اسفند ماه با ۱۲.۵ درصد رشد به ۸۵ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان رسیده که از این میزان ۸۱ هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان بدهی دولت و ۳ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان بدهی شرکت‌ها و موسسات دولتی است.

بدهی بخش دولتی به بانک‌ها در یک سال منتهی به خرداد ماه امسال ۳۲.۸ درصد افزایش داشته است.

در بخش بدهی‌ها، بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بانک مرکزی در سه ماهه اول سال جاری با ۱۰.۲ درصد افزایش ۶۵ هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان بالغ شده است. همچنین بدهی بانک و موسسات در ۱۲ ماه منتهی به خرداد امسال ۲۳.۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

این افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در شرایطی است که بانک مرکزی و دولت بارها بر کنترل بدهی و ممانعت از اضافه برداشت بانک‌ها و موسسات اعتباری بر بانک مرکزی تاکید کرده‌‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×