اخبار نساجی

بدهی دولتی‌ها به بانک‌ها چقدر است؟

 

بدهی دولتی‌ها به بانک‌ها چقدر است؟

بدهی دولت و شرکتها و موسسات دولتی به سیستم بانکی در پایان سال ۸۹ به مرز ۵۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به پایان سال ۸۸ بیش از ۵۱.۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، نگاهی به بدهی دولت و شرکتها و موسسات دولتی به سیستم بانکی طی چهارسال گذشته نشان می دهد که این رقم طی این چهارسال تقریباً ۲ برابر شده و از ۲۸ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۸۶ به بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۸۹ رسیده است.

بنابراین گزارش، بدهی دولت و شرکتها و موسسات دولتی به سیستم بانکی در پایان سال ۸۷ بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان و در پایان سال ۸۸ نیز بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

از مجموع ۵۵ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بدهی دولت و شرکتها و موسسات دولتی به سیستم بانکی در پایان سال ۸۹ بیش از ۱۷ هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان بدهی دولت به بانک مرکزی، ۲۹ هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان بدهی دولت به بانکها، ۴۹۶۱ میلیارد تومان بدهی شرکتها و موسسات دولتی به بانک مرکزی و ۳۴۸۶ میلیارد تومان نیز بدهی شرکتها و موسسات دولتی به بانکها است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس این گزارش، بدهی بخش غیر دولتی به بانکها در پایان سال ۸۹ نیز ۲۹۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×