اخبار نساجی

باهنر: مجلس از اجرای قانون یارانه‌ها پشیمان نیست

 

باهنر: مجلس از اجرای قانون یارانه‌ها پشیمان نیست

 

نائب رئیس اول مجلس تاکید کرد که قوه مقننه به هیچ وجه از ادامه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها پشیمان نشده است و این مسیر باید تا پایان محکم پیگیری و کنترل شود.

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، طی سخنانی پس از پایان مذاکرات نمایندگان مجلس و دولتی‌ها در خصوص نحوه اجرای فاز دوم قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها، اظهار داشت: در نحوه کسب منابع لازم برای هدفمندی یارانه‌ها و واریز پول به حساب مردم شکی نیست اما در نحوه کسب این درآمدها اختلاف نظراتی وجود دارد.

وی افزود: اختلاف برداشت‌های قانونی در این زمینه بین مجلس و دولت وجود دارد اما اینکه تصور شود مجلس از ادامه اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها پشیمان شده، به هیچ وجه این طور نیست و راهی که آغاز شده انشاءالله باید تا پایان محکم و قوی پیگیری و دنبال و کنترل شود تا از مسیر قانونی خود خارج نشود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نائب رئیس اول مجلس در بخش دیگری از سخنانش با ذکر این نکته که باید به این موارد توجه و دقت شود، گفت: سال گذشته قیمت ارز و ریال به شدت نوسان داشت و قیمت ریال به شدت سقوط کرد و همه ما در جریان دو ماه آخر سال ۹۰ قرار داریم و باید دانست که همین مجموعه نقدینگی‌هاست که چنین مسائل و مشکلاتی را پیش می‌آورد.

باهنر ادامه داد: دولت قیمت دلار را از هزار و ۵۰ تومان به ۱۲۲۶ تومان افزایش داد و این رشد ۲۰ درصد رسمی روی قیمت دلار است.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان پیشنهاد کردند که مجموعه‌ای از نمایندگان مجلس این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند اما به نظر بنده خود کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی برای بررسی این موضوع کفایت می‌کند چرا‌که نمایندگان همه کمیسیون‌های تخصص پارلمان در کمیسیون طرح تحول اقتصادی حضور دارند و انشاءالله به این موارد رسیدگی می‌شود.

نائب رئیس اول مجلس بر همین اساس یادآور شد: دولت می‌گوید که در برداشت منابع کار خلاف قانون انجام نداده است اما به اعتقاد مجلس تخلفاتی صورت گرفته اما در اینجا تلاش همه ما برای اصلاح امور است و اصلا موضوع مچ‌گیری برای اجرای این پروژه خطیر نیست.

باهنر تاکید کرد: واقعا جای تشکر دارد، دولت در نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بسیار خوب عمل کرده و نتایج خوبی نیز به دست آ‌ورده است اما در مورد سهم تولید، هنوز مجلس قانع نشده است و به نظر می‌رسد حتی ۲۰ درصد مصوب مجلس نیز به بخش تولید اختصاص نیافته است.

“دولت می‌تواند از این طرح در راستای اجرای قانون یارانه‌ها به جای افزایش نقدی سهم خانوارها، سایر مشکلات خانوارها را حل کند و می‌تواند از این پس ارائه یارانه به مردم با افزایش میزان یارانه‌های نقدی انجام نشود”.

باهنر در خاتمه گفت:‌ دولت می‌تواند از این پس منابع حاصل از اجرای قانون یارانه‌ها را در بخش درمان، تامین اجتماعی، اشتغال جوانان و مسکن ثبت کند و بایستی دولت کمک‌های نقدی و غیرنقدی به خانوارها داشته باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×