اخبار فرش ماشینی

بازیافت فرش ماشینی و موکت، بازاری بکر و دست نخورده

هر سال بیش از ۴۰۰هزار تن انواع فرش های کهنه و ضایعاتی در انگلستان در گورستان های زباله دفن می شود

در طول سال های اخیر همواره شرکت های تولیدکننده فرش، فعالان محیط زیست و شرکت های بازیافت به فکر راههای تازه ای برای استفاده از ضایعات پروسه تولید فرش در کارخانجات، فرش های کهنه و قدیمی و دورانداختنی هستند.
همانطور که می دانید هر فرش دارای الیاف طبیعی و مصنوعی زیادی است که هر چند پس از مدتی مصرف کنندگان علاقه ای به نگهداری از فرش های کهنه ندارند امّا این الیاف مصنوعی و طبیعی ارزشمند می توانند به طور گسترده ای در صنایع مختلف استفاده شود. کاربردهایی از کفپوش های  ورزشی گرفته تا صنایع عایق کاری.

آخرین آمارهایی که توانستم از میزان بازیافت فرش در انگلستان بدست بیاورم نشان می دهد در سال۲۰۱۱ بالغ بر ۷۰۰۰ تن انواع فرش در این کشور بازیافت شده است که رشدی ۵۰ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می دهد. از این ۷۰۰۰ تن ۵۹۸۰ تن به انواع الیاف تبدیل می شوند و مابقی آن در بخش تولید انرژی به کار گرفته شدند. در حال حاضر در این کشور ۷ شرکت در زمینه بازیافت فرش های کهنه و ضایعاتی فعالیت می کنند.

برای آشنایی بیشتر علاقمندان ایرانی با این شرکت ها که می تواند منجر به کسب اطلاعات مفیدی شود اسامی هفت شرکت فعال انگلستان در بخش بازیافت فرش را برای شما ذکر می کنیم. این شرکتها عبارتند از: ….

برای مشاهده متن کامل مقاله درخواست خود را به ایمیل info@kohanjournal.com ارسال نمایید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×