اخبار فرش ماشینی

بازار فعلی فرش مرده‌ متحرک است / در افغانستان تولید کنیم با نام فرش ایرانی صادر کنیم!

رییس کمیسیون فرش اتاق بازرگانی مشهد گفت: افزایش تولید فرش‌های ماشینی از جمله دلایل رکود در بازار فرش دستباف است.

سید مهدی‌هاشمی مصطفوی با بیان اینکه رقبای چینی، هندی و پاکستانی نیز فعالیت خود را در بازارهای جهانی افزایش داده‌اند افزود: باید به دنبال راهکارهای اساسی برای برون رفت از بحران رکود در بازارهای داخلی و خارجی فرش باشیم.

جوایز صادراتی تجار فرش دستباف زودتر از سایرین پرداخت می‌شود

زراعتکار، رئیس سازمان فرش سازمان بازرگانی استان نیز در ادامه گفت: برای تشویق تجار و بازرگانان عرصه فرش از این پس قرار است که جوایز صادراتی این گروه زودتر از سایر تجار پرداخت شود.

۳۵ درصد بازار فرش جهان در اختیار ایران

باغشنی از دیگر اعضای کمیسیون فرش نیز در ادامه با بیان اینکه ۳۵ درصد بازار فرش جهان را به خود اختصاص داده‌ایم گفت: امسال ارزش افزوده فرش دستباف افزایش داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه مشوق‌هایی مانند بیمه قالیبافان باعث بازگشت رونق به بازار تولید و صادرات فرش خواهد شد گفت: اشتغال در بازار فرش را باید حفظ کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید از سیاه نمایی پرهیز کنیم خاطر نشان‌کرد: از سوی دیگر نیز نباید بازار فرش را مدینه فاضله اعلام کنیم.

مرمت بازار فرش مشهد

یکی دیگر از دیگر اعضای کمیسیون فرش نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مصوبه سفر هیات دولت مبنی بر مرمت بازار فرش مشهد گفت: قرار است ۵۰ درصد هزینه مرمت بازار فرش مشهد از سوی سازمان میراث فرهنگی و ۵۰ درصد دیگر نیز از سوی فعالان این بازار پرداخت شود.

وی تصریح‌کرد: جهت اجرایی شدن این مصوبه دولت باید هر چه سریع‌تر اقدام شود.

بافت فرش در داخل کشور به صرفه نیست

احمدی از دیگر اعضای کمیسیون فرش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن نیز در ادامه با بیان اینکه بازار فعلی فرش در داخل و خارج کشور بیمار نیست بلکه مرده‌ای متحرک است گفت: اصولا بافت فرش در داخل کشور دیگر به صرفه نیست.

تولید فرش در افغانستان به صرفه است!

ضابطیان از دیگر اعضای کمیسیون فرش نیز در ادامه با بیان اینکه تولید فرش در داخل کشور گران تمام می‌شود گفت: می‌توانیم در افغانستان به تولید پرداخته و سپس با نام فرش ایرانی آن‌را صادر کنیم.

وی گفت: نخ و طرح از ایران و، تولید فرش در افغانستان می‌تواند انجام گیرد.

از بازار فرش در جهان عقب‌تر نیستیم

یکی دیگر از اعضای کمیسیون فرش نیز در ادامه گفت: هنوز در بازارهای جهانی شناخته شده هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از بازار فرش در جهان عقب‌تر نیستیم گفت: یکی از رقبای تولید فرش دستباف ایرانی کشور چین است، در حالیکه فرش‌های گرانقیمت تولید داخل نیز در بازار همین کشور به فروش می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تنها نباید به نقاط ضعف در بازارهای داخلی و خارجی اشاره کرد، افزود: هنوز تولید کنندگان و تجار برجسته و پیشکسوت زیادی در بازارهای داخلی و خارجی فرش دستباف ایرانی فعال هستند.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×