اخبار نساجی

اوپک: تولید نفت ایران به کمتر از ۳ میلیون بشکه در روز رسید

 

اوپک: تولید نفت ایران به کمتر از ۳ میلیون بشکه در روز رسید

اوپک به نقل از منابع ثانویه و غیر رسمی اعلام کرد تولید نفت ایران در ماه ژوئن ۲۰۱۲ با کاهش ۱۸۸ هزار بشکه ای به ۲.۹۶۳ هزار بشکه در روز رسیده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه و غیر رسمی اعلام کرد تولید نفت ۱۲ عضو این سازمان در ماه ژوئن ۲۰۱۲(خرداد) با ۱۰۶ هزار بشکه در روز کاهش نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است.

کاهش تولید نفت اوپک در حالی است که عربستان با حمایت از تحریم نفتی غرب علیه ایران بر توانایی خود برای جبران کاهش تولید نفت ایران تاکید کرده بود.

بر اساس این گزارش تولید نفت اوپک در ماه می ۳۱.۴۶۹ میلیون بشکه در روز بود که این رقم در ماه ژوئن به ۳۱.۳۶۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافت. در عین حال تولید نفت اوپک هم اکنون ۱.۳۶۳ میلیون بشکه در روز بیشتر از سقف تولید رسمی این سازمان است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تولید نفت عربستان در ماه ژوئن تنها ۱۲.۵ هزار بشکه در روز افزایش داشته و به ۹.۸۸۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت ایران نیز ۱۸۸ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۲.۹۶۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت آنگولا در این ماه ۴۱ هزار بشکه در روز، اکوادور ۵.۷ هزار بشکه در روز، کویت ۱۲.۵ هزار بشکه در روز، و قطر ۲.۵ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

تولید نفت الجزایز نیز ۲.۵ هزار بشکه در روز، عراق ۶۲.۸ هزار بشکه در روز، لیبی ۳۰ هزار بشکه در روز، نیجریه ۲۹.۹ هزار بشکه در روز، امارات ۵ هزار بشکه در روز، و ونزوئلا ۱.۸ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×