اخبار نساجی

اولاند برد، یورو پایین آمد

 

اولاند برد، یورو پایین آمد

با پیروزی فرانسوا اولاند، سوسیالیست فرانسوی، امروز بازارهای آسیایی کار خود را با کاهش ارزش یورو آغاز کردند.

با پیروزی فرانسوا اولاند، سوسیالیست فرانسوی، امروز بازارهای آسیایی کار خود را با کاهش ارزش یورو آغاز کردند. شکست حزب حاکم و روی کار آمدن چپی ها در فرانسه و همچنین سقوط حزب حاکم در انتخابات پارلمانی یونان ضربۀ سختی را به یورو وارد کرده و ممکن است برنامه های ریاضتی اروپا را وارد فاز جدیدی کند. بخش قابل توجهی از این کاهش ارزش یورو به یونان باز می گردد.

برخی از اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که ممکن است کشورهای وام دهنده برای مدتی کمک های خود را به کشورهای بحران زده به حالت تعلیق درآورند. لازم به یادآوری است که بازارهای سهام  پاریس و اروپا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری با افت روبرو بودند. اما در فاصلۀ زمانی میان دو دور( ۲۲ آوریل تا ۶ می) بازارهای بورس فرانسه تغییر چندانی را شاهد نبودند، چرا که محرز بود برندۀ این انتخابات اولاند است.

گفتنی است پاریس روز جمعه وامی به مبلغ ۷،۵ میلیارد یورو با سود پائین دریافت کرده و قرار است طی ۱۰ سال آینده آن را باز پس دهد. این در حالی است که بسیاری از رهبران اروپا نسبت به مواضع سوسیالیست ها در قبال برنامه های ریاضتی اروپا ابراز نگرانی کرده اند. امروز هر یورو در بازار توکیو معادل ۱،۳۰۲۲ دلار بود در حالیکه این رقم در روز جمعه ۱،۳۰۸۲ دلار در نیویورک بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×