اخبار نساجی

انگیزه‌ای برای پرداخت جوایز صادراتی وجود ندارد

 

عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که انگیزه‌ای برای پرداخت جوایز صادراتی وجود ندارد، گفت: با وجود میلیاردها تومان هزینه‌های غیرمولد، به بهانه کمبود منابع در پرداخت مطالبات صادرکنندگان تاخیر می‌شود.

عباس وطن‌پرور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار داشت: در حال حاضر هیچ انگیزه‌ای برای پرداخت جوایز صادراتی که کمک بسیاری به رقابت‌پذیری محصولات داخلی می‌کند، وجود ندارد.

وی عنوان کرد: با وجود میلیاردها تومان هزینه‌های غیرمولد، به بهانه کمبود منابع در پرداخت مطالبات صادرکنندگان تاخیر می‌شود.

عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سیاست تشویق تولیدکنندگان و صادرکنندگان در کشورهای دیگر، تصریح کرد: در این کشورها با استفاده از سوبسید می‌توان بهتر و راحت‌تر در بازارهای هدف رخنه کرده و بازارها را تصرف کرد.

وطن‌پرور با اشاره به نگاه‌های متضاد با تولید و صادرات در برنامه‌های جزیره‌ای، خاطرنشان کرد: مشکلات و محدودیت‌های بسیاری در تخصیص جوایز صادراتی وجود دارد که انگیزه تلاش را از تولیدکننده و صادرکننده سلب کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در ازای حذف جوایز صادراتی، تاکید بر اعمال سیاست‌های حمایتی غیرمستقیم همچون تقویت زیرساخت‌ها، تجهیز مبادی ورودی و خروجی و اعطای وام با شرایط ویژه دارد که البته این‌ها جزو وظایف اولیه دولت است.

عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که بخش خصوصی تجربه خوبی از پرداخت وام با شرایط ویژه وجود ندارد، گفت: باید به‌دنبال برنامه‌ای برای کاهش دلالی و سفته‌بازی در صادرات و حمایت از تولید صادرات‌محور باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×