اخبار فرش ماشینی

انتظارات واحدهای صنفی از اتحادیه چیست؟

◄ مهمترین انتظار واحدهای صنفی این است که اتحادیه به عنوان نماینده و تریبون آنها در نهادهای دولتی از حقوق آنها دفاع کند و صدای آنها را به گوش مسئولین برساند.

◄ اتحادیه ها را می توان به مجلس شورای اسلامی در ابعادی کوچک تر تشبیه کرد. وظیفه اتحادیه نیز دفاع از حقوق اصناف به ویژه صنف زحمتکش فرش ماشینی و موکت است. در کشورهای پیشرفته دنیا معمولاً اتحادیه های صنفی قدرت و نفوذ بسیار زیادی دارند. توجه به اصناف قطعاً موجب شکوفایی اقتصادی خواهد شد که امیدواریم در سال حماسه اقتصادی اصناف بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. اگر اصناف حمایت شوند می توانند بستر خوبی برای تجارت و کار ایجاد کنند و بسیاری از مشکلات اقتصادی دولت را نیز حل می کنند.

◄ انتظار واحدهای صنفی از اتحادیه احقاق حقوق اعضاست. اتحادیه ها در حال حاضر تقریبا به تریبون دولت تبدیل شده اند به جای اینکه تریبون اعضاء خود باشند.

◄ کاهش هزینه توزیع: یکی از معضلات اصناف تراکم بیش از حد واحدهای صنفی در کشور است در حالی که در ترکیه و امریکا به ازای هر هزار نفر ۵ ، ۶ واحد صنفی وجود دارد. در ایران به ازای هر هزار نفر ۱۶ واحد رسمی صنفی وجود دارد. کارشناسان ایران را بهشت خرده‌فروشان می‌دانند زیرا با حداقل سرمایه‌گذاری و تحقق سود حاصله قابل توجه است و به ازای هر ۳۲ نفر یک واحد صنفی وجود دارد در حالی که این میانگین در دنیا ۱۵۰ نفر و در کشورهای پیشرفته به ازای هر۲۵۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد. لذا تراکم واحدهای صنفی باعث افزایش هزینه‌های توزیع و تحمیل آن به مصرف‌کننده است که باید به نحو ناب ساماندهی شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×