اخبار نساجی

امنیت اقتصادی با حمایت از کار و سرمایه ایرانی

 

امنیت اقتصادی با حمایت از کار و سرمایه ایرانی

حمایت از کار و سرمایه ایرانی، امنیت اقتصادی تولید داخل را فراهم می کند و توطئه دشمنان نظام را که همانا جنگ اقتصادی است، نقش بر آب می نماید، مشروط بر اینکه برخی مسؤولان به جای حواشی به اصل کار بپردازند.

شاید در ابتدای دهه پیشرفت و عدالت دلایل نامگذاری این دهه برای برخی از مردم و مسؤولان کاملاً مشخص نبود، اما پس از گذشت چهار سال از این دهه دورنگاه زنجیره ۱۰ ساله اقتصادی کشور برای همه روشن و آشکار شده است.

در ابتدای دهه، مقاصد شوم استکبار و تشدید تحریمها علیه ایران اسلامی کاملاً هویدا نشده بود؛ اما تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری با آینده پژوهشی این مهم را دریافته و با نامگذاری با معنای دهه، آماده سازی افکار عمومی و ایجاد زمینه لازم در میان مسؤولان برای مقابله با تحرکات استکبار سبب شد تا در ابتدای چهارمین سال از دهه پیشرفت و عدالت با گذر از مشکلات ناشی از تحریمها، مرحله اول طرح عظیم هدفمند کردن یارانه ها با دستاوردها و نتایج قابل قبولی سپری شود، به طوری که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در نخستین روز سال جدید نقاط قوت عملکرد ملت را در سال ۹۰ به مراتب بیشتر از نقاط ضعف آن بر شمردند که همراهی مردم با مسؤولان از آن جمله بود.

هر چند در سال جهاد اقتصادی آن گونه که باید از فرصتها استفاده نشد، اما به رغم آن دشمنان خارجی و برخی از عناصر داخلی از توفیقات به دست آمده خوشایند نبودند و در انتظار بهره برداری از نقاط ضعف بودند، به طوری که برخی از افراد شایعه هایی چون بروز قحطی را سردادند، اما رهبر معظم انقلاب با درایت خود به این موضوع نیز اشاره و در بیانات خود فرمودند، دشمنان در سال گذشته تمام توان خود را به کار گرفتند تا حرکت ملت و نظام اسلامی را مختل کرده و یا دستاوردهای آن را ضعیف و مخدوش جلوه دهند، این حرکتها می توانست ضمن تضعیف امنیت روانی مردم با مطرح کردن عدم توانایی دولت در تأمین نیازها، یأس و ناامیدی را گسترش دهد، اما مطرح کردن سال ۹۱ به نام «سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی« بعنوان یکی از زنجیره های پس از جهاد اقتصادی این ترفندها را نقش بر آب کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بنابر این با تکیه بر الطاف الهی بر همه اقشار جامعه و بخصوص مسؤولان عمل به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب الزامی است و این رهنمودها خواهد توانست با حمایت از کار و سرمایه ایرانی در کنار رونق بخشیدن به تولیدات ملی، ثبات و امنیت اقتصادی تولید را بیش از پیش فراهم و حیله بدخواهان ملت و نظام اسلامی را که همانا جنگ اقتصادی است نقش، بر آب کند. مشروط بر اینکه برخی از مسؤولان به جای پرداختن به حواشی و درخواست ابزارهای مختلف برای تحقق سال حمایت از تولید ملی، عمل و اجرا را سرلوحه کار خود قرار داده و آموزه های دینی را در نظر گرفته و با استفاده از مدیریتهای اسلامی تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب را جامه عمل بپوشانند.

برای تحقق اهداف و آرمانهای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی در سال ۱۳۹۱ سه اصل مهم باید مدنظر قرار گیرد تا نتایج این برکات برای تولید و تولید کننده قابل دسترس باشد.

۱ـ اعتقاد بخش دولتی بر حمایت از تولید که باید برنامه ریزی و نظارت بر ایجاد زیر ساخت و زیربناهای لازم را برای تولید فراهم کنند، در صورت تدوین برنامه های مورد نیاز توسط هر یک از دستگاه های اجرایی و تلفیق آنها از سوی دستگاه متولی می توان به تحقق اهداف سال کمک کرد.

۲ـ در صورت تدوین برنامه ها و ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز که زمینه تولید با کیفیت را فراهم می آورد، مصرف کننده نیز با توجه به کیفیت بالای تولیدات داخلی رغبت بیشتری به خرید و استفاده از کالاهای تولید داخل خواهد داشت.
۳ـ عزم ملی؛ یعنی همگان باید باور کنیم که در شرایط کنونی حمایت از تولید داخل به استقلال و خودکفایی کشور و جلوگیری از وابستگی به بیگانان کمک می کند. برای ایجاد عزم ملی برای مصرف کالاهای داخلی باید تشویق را مدنظر قرار داد و از هر گونه اعمال فشار و یا وضع مقرراتی که باعث واکنش مصرف کننده شود، پرهیز نمود.

در این راستا بخش کشاورزی می تواند با برنامه ریزی مناسب در راستای منویات مقام معظم رهبری نسبت به تولید و تأمین نیازهای مردم نقش اساسی داشته و در سال ۹۱ دستاوردهای مهمی داشته باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×