اخبار نساجی

امضای تفاهم‌نامه کشاورزی بین مؤسسه تحقیقات پنبه کشور و شرکت روسی

 

امضای تفاهم‌نامه کشاورزی بین مؤسسه تحقیقات پنبه کشور و شرکت روسی

رییس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور و نماینده شرکت روسی، برای استفاده از یک فرآورده نوین آلی کشاورزی تفاهم نامه امضاء کردند.

قربانعلی روشنی گفت: براساس این تفاهم نامه، محصول جدید شرکت روسی در مزارع تحقیقاتی پنبه، سویا و زیتون در ایستگاه تحقیقات کشاورزی ‘هاشم آباد’ گرگان اجرا و پس از تایید، فناوری ساخت و تولید این محصول را شرکت روسی به استان منتقل می کند.

روشنی افزود: این فرآورده آلی که جزو سوپر جاذب‌ها محسوب می‌شود، قادر است تا چندین برابر حجم، آب جذب کند و به مرور در اختیار ریشه گیاهان قرار دهد. ویژگی این فرآورده در مقایسه با دیگر سوپرجاذب‌ها، تامین ترکیبات مختلف مورد نیاز گیاه مانند منیزیم، آهن، ازت و پتاس علاوه بر آب است.

رییس موسسه تحقیقات پنبه کشور اضافه کرد: استفاده از این فرآورده سبب افزایش ۳ تا ۴ برابری تولید محصول و کاهش ۲ تا ۳ برابری مصرف آب در هر هکتار می شود. استفاده از این فرآورده می‌تواند مشکل کم آبی در زمین‌های شمال گلستان را کاهش دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گلستان ۶۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه در آن ۹۲ نوع محصول به میزان ۳ میلیون تن تولید می‌شود. از این فرآورده کشاورزان روسیه، قزاقستان و اوکراین استفاده کرده‌اند.

روشنی – رییس موسسه تحقیقات پنبه ایران و نماینده سازمان جهاد کشاورزی گلستان – و سرگی ایوانوویچ ویروفکین، نماینده شرکت روسی تولیدکننده این تفاهم نامه را امضا کردند.

براساس این تفاهم نامه مقرر شد در اواخر خرداد امسال کارشناسان روسی با حضور در گلستان آموزش‌های لازم برای استفاده از این مواد آلی را به کارشناسان بخش کشاورزی گلستان ارائه کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×