اخبار نساجی

امسال تمام روستاهای کشور برق دار می شوند

 

امسال تمام روستاهای کشور برق دار می شوند

مجری طرح برق رسانی روستاهای کشور گفت تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور امسال برق دار می شوند و در این میان برق رسانی به ۱۳۰ روستا با استفاده از انرژی های نو صورت می گیرد.

همراهان نیوز: ‘محمد مصلحتی’ افزود:در سال گذشته ۶۵۶ روستا برق دار شدند که از این تعداد برق رسانی به ۲۲ روستا با استفاده از انرژی های نو بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۵ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای برق شدند اظهار کرد: در آن مقطع تصمیم گرفته شد که روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور از نعمت برق بهره مند شوند.

مجری طرح برق رسانی روستاهای کشور اضافه کرد: بر این اساس یک هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۱۰ خانوار در کشور شناسایی شد که سال گذشته ۶۵۶ روستا برق دار شدند و این در حالی است که شرایط آب و هوایی باعث شد مقداری از برنامه ها با تاخیر مواجه شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مصلحتی با اشاره به مزایای برق رسانی به روستاها با استفاده از انرژی های نو خاطرنشان کرد:در حال حاضر هم در میان همکاران وزارت نیرو و هم در میان مشترکین روستایی تمایل به استفاده از این انرژی ها وجود دارد چرا که با استفاده از این شیوه هم هزینه تعمیر و نگهداری شبکه بسیار پایین است و هم مشکلات زیست محیطی ندارد.

وی همچنین در خصوص بودجه اختصاص یافته به برق رسانی روستایی در سال جاری گفت: بودجه مورد نیاز برای برق رسانی روستایی در سال جاری ۱۱۰ میلیارد تومان است که به همراه مطالبات، در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان باید به برق رسانی روستایی اختصاص داده شود.

مجری طرح برق رسانی روستایی کشور ادامه داد: روستاهایی که از این به بعد باید به آنها برق رسانی شود عمدتا در استان های جنوبی سیستان و بلوچستان،خوزستان،هرمزگان،و فارس واقع شده اند که با توجه به پراکندگی بسیار زیاد تاکنون برق دار نشده اند.

وی همچنین از رتبه بندی شرکت های توزیع برق منطقه ای در کشور گفت و افزود: در سال گذشته شرکتهای توزیع برق جنوب کرمان،سیستان و بلوچستان و شمال کرمان از نظر تعداد برق رسانی به ترتیب حایز رتبه های اول تا سوم شدند.

به گفته مجری طرح برق رسانی روستایی در حال حاضر حدود ۲۳ میلیون نفر از جمعیت ایران ساکن مناطق روستایی هستند و برق رسانی به این مناطق ظرفیت های گسترده ای که به صورت بالقوه در این مناطق وجود دارند را به فعلیت درمی آورد.

وی از پدیده مهاجرت معکوس به مناطق روستایی گفت و افزود: ارائه خدمات رسانی به این مناطق باعث کاهش فاصله مناطق شهری و روستایی شده است ضمن اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون۳۵۰ روستا تبدیل به شهر شده اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×