اخبار فرش ماشینی

افزایش ۳.۱۱ درصدی واردات نساجی و پوشاک ایالات متحده آمریکا در ژانویه تا جولای ۲۰۱۳

 

افزایش 3.11 درصدی واردات نساجی و پوشاک ایالات متحده آمریکا در ژانویه تا جولای 2013

چین، ویتنام، هند و اندونزی اصلی ترین کشورهای صادرکننده منسوجات و پوشاک به آمریکا بودند.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از نشریه‌ی fibre2fashion در هفت ماهه نخست سال ۲۰۱۳ واردات نساجی و پوشاک ایالات متحده آمریکا بالغ بر ۵۹.۰۱۴ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۳.۱۱ درصد رشد داشته است.

از مقدار واردات یاد شده ۴۴.۷ میلیارد دلار مربوط به بخش پوشاک است که نسبت به سال گذشته ۳.۵۹ درصد رشد داشته و ۱۴.۳۱ میلیارد دلار آن مربوط به بخش نساجی غیر از پوشاک بوده که رشد ۱.۶۳ درصدی را نسبت به سال گذشته از خود نشان می دهد.

صادرات نساجی و پوشاک ویتنام به این کشور در هفت ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۳ معادل با ۴.۹۵۴ میلیارد دلار با رشد ۱۳.۴۸ درصدی نسبت به سال گذشته بوده در حالیکه واردات نساجی و پوشاک آمریکا از بنگلادش بالغ بر ۳.۱۰۳ میلیارد دلار، با رشد ۹.۰۶ درصدی همراه بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چین اصلی‌ترین تأمین‌کننده منسوجات و پوشاک آمریکا به شمار می رود که طی ژانویه تا جولای ۲۰۱۳ بالغ بر ۲۲ میلیارد دلار به این کشور صادرات داشته و با رشد ۱.۸۲ درصدی مواجه بوده است.

هند و اندونزی کشورهای دیگر در میان ۵ کشور صادرکننده نساجی به ایالات متحده آمریکا در طول دوره مورد بررسی بودند. ایالات متحده آمریکا طی هفت ماهه نخست سال ۲۰۱۳ از هند و اندونزی به ترتیب واردات ۳.۷۳۶ و ۳.۲۴۹ میلیارد دلاری داشته که دارای رشد ۳.۷۳۶ و ۳.۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

واردات نساجی و پوشاک آمریکا از کشورهای عضوASEAN برابر با ۱۱.۴۹۶ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۷.۰۴ درصد رشد داشته است. در طول دوره‌ی مورد بحث، آفریقا نیز صادراتِ نساجی و پوشاک معادل با ۵۳۳.۹۴۳ میلیون دلار به ایالات متحده به خود اختصاص داده است.

واردات نساجی از اتحادیه اروپا بالغ بر ۲.۲۷۷ میلیارد دلار بوده که ۴.۷۳ درصد نسبت به سال گذشته از خود رشد نشان داده است .این در حالی است که واردات نساجی و پوشاکِ امریکا از ژانویه تا جولای ۲۰۱۳ که تحت توافقنامه تجارت آزادِ آمریکای شمالی انجام شده به ارزش ۳.۴۸۹ میلیارد دلار بوده و افتِ ۱.۵۳ درصدی نسبت به هفت ماهه نخست سال ۲۰۱۲ از خود نشان داده است.

منبع: Fibre2fashion News Desk – India
ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×