اخبار نساجی

افزایش ۲ برابری صادرات برق ایران به ترکیه/ رکورد جدید صدور برق به ۷ کشور همسایه

 

یک مقام مسئول در وزارت نیرو از افزایش ۲ برابری صادرات برق ایران به ترکیه تا ۴۵ روز آینده خبر داد و اعلام کرد: سال گذشته رکورد صادرات برق ایران به ۷ کشور همسایه از مرز ۸.۶ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد.

عبدالحمید فرزام امروز در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت افزایش ظرفیت صادرات برق ایران به ترکیه، گفت: در حال حاضر به طور متوسط ساعتی ۱۹۰ مگاوات برق توسط ایران به ترکیه صادر می شود.

مدیر دفتر مبادلات برون مرزی وزارت نیرو با اشاره به تکمیل برخی از زیرساختهای افزایش صادرات برق و انرژی الکتریکی ایران به ترکیه، تصریح کرد: هم اکنون ساخت خطوط جدید انتقال با ظرفیت ۲۳۰ کیلوولت و یک پست جدید برق در شمالغرب کشور به پایان رسیده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری امکان افزایش صادرات برق ایران به ترکیه فراهم شود، اظهار داشت: با تکمیل نهایی و راه اندازی خطوط جدید انتقال، امکان افزایش ظرفیت صادرات برق ایران به بیش از ۴۰۰ مگاوات در ساعت وجود دارد.

وی با اشاره به انجام یکسری تغییرات فنی در نیروگاهای خوی و تبریز به منظور تامین مطمئن و پایدار برق ترکیه، تاکید کرد: در حال حاضر این کشور همسایه آمادگی خود را برای واردات برق بیشتر از ایران اعلام کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فرزام با یادآوری اینکه پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت ماه امسال ظرفیت صادرات برق ایران به ترکیه بیش از ۲ برابر افزایش یابد، تاکید کرد: سال گذشته رکورد جدیدی برای صادرات برق ایران ثبت شد.

مدیر دفتر مبادلات برون مرزی وزارت نیرو از صدور بیش از ۸.۶ میلیارد کیلو وات سات برق به کشورهای مختلف همسایه در سال ۹۰ خبر داد و افزود: در مجموع سال گذشته صادرات برق ایران حدود ۳۰ درصد در مقایسه با سال ۸۹ رشد داشته است.

به گفته این مقام مسئول در شرایط فعلی برق ایران به هفت کشور عراق، ترکیه، ارمنستان، نخجوان، جمهوری‌ آذربایجان، افغانستان و پاکستان صادر می شود.

به گزارش مهر، در حال حاضر ایران با تمام کشورهایی که مرز خاکی دارد، انرژی الکتریکی مبادله می کند به طوری‌که تاکنون با کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان، پاکستان و افغانستان تبادل الکتریکی برقرار شده است.

در شرایط فعلی در دو محور “خوی” به “باش قلعه” و “بازرگان” به “دوغو بایزید” برق ایران به ترکیه صادر می شود و بخش خصوصی علاقمند خرید برق از ایران است که در این راستا مذاکراتی بین دو طرف در حال انجام است.

این در حالی است که ایران و ترکیه قرار است به صورت مشترک نیروگاهی را در مرز دو کشور احداث کنند که در این صورت برق بیشتری به ترکیه صادر می شود.

محمد بهزاد معاون وزیر نیرو پیشتر در گفتگو با مهر با تشریح آخرین وضعیت ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه مشترک برق بین ایران و ترکیه، اعلام کرده بود: به زودی با مشارکت سهامداران بخش خصوصی عملیات ساخت این نیروگاه‌ها آغاز می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×