اخبار نساجی

افزایش ۱۱ درصدی بودجه کل کشور

 

افزایش 11 درصدی بودجه کل کشور

مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۱، با اضافه کردن ۵۶ هزار میلیارد تومان به بودجه پیشنهادی دولت ،‌ بودجه کل کشور را ۱۱ درصد افزایش داد .

بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف در لایحه پیشنهادی دولت ، ۵۱۰ هزار و ۲۵۸ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان بود که بر اساس مصوبه مجلس و در قانون بودجه به ۵۶۶ هزار و ۵۶۱ میلیارد و ۸۰۳ میلیون تومان رسید.

بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور در مقایسه با بودجه سال گذشته ،۵۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و به این ترتیب بودجه امسال نسبت به بودجه سال گذشته ۴/۱۱ درصد ( یازده ممیز چهار درصد ) درصد افزایش یافته است .

گفتنی است که بودجه پیشنهادی دولت تقریبا معادل بودجه سال ۱۳۹۰ بود ولی مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب لایحه بودجه ، رقم بودجه کل کشور را افزایش داد . این در حالی است که افزایش بودجه های دولتی به معنی افزایش سهم دولت در اقتصاد و تنگ کردن عرصه اقتصادی برای بخش خصوصی است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بیشترین افزایش بودجه که توسط مجلس شورای اسلامی اعمال شده مربوط به بودجه شرکت های دولتی است و بودجه عمومی دولت که شامل بودجه عمرانی و جاری است نصیبی از این افزایش ۱۱ درصدی نبرده است .

لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ ،‌ دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۰ تقدیم مجلس شورای اسلامی شد ، مراحل بررسی و تصویب این لایحه در مجلس سه ماه و نیم به طول انجامید و روز ۲۸ اردیبهشت ماه برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال گردید.

شورای نگهبان نیز پس از ۲ روز نظر نهایی خود مبنی بر تایید لایحه بودجه را به اطلاع مجلس رساند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×