اخبار نساجی

افزایش قیمت تا ۲برابر ؛ شیوه جدیدبنگاهها برای گرانی املاک

 

افزایش قیمت تا 2برابر ؛ شیوه جدیدبنگاهها برای گرانی املاک

این روزها انگار بنگاههای املاک دست به دست هم داده اند تا از بازار گل الود گرانی های اخیر ماهی مقصود خود را صید کنند و در سایه نبود نظارت و هرکی به هرکی این روزهای قیمتها , دست وزیر راه و شهرسازی را برای عمل به وعده هایش درپوست گردو بگذارند.

گزارش میدانی خبرنگار قدس انلاین حاکی است , ملکی کلنگی که تا قبل از نوروز سال ۹۱ تنها , ۱۰۰تا ۱۰۵میلیون تومان در  یکی از مناطق متوسط قیمت میخورد , طی روزهای اخیر از سوی بنگاههای املاک تا ۱۳۰میلیون تومان بالا برده شد , این درحالی است که تماس ما به مالک نشان داد که وی اصلا از قیمت خبرندارد و این بنگاه املاک است که بنا به سلیقه خود وبرداشتش از بازار قیمت را افزایش داده است

درهمین حال یک شهروند که طی روزهای اخیر بنگاههای زیادی را برای خرید یک واحد مسکونی طی کرده به خبرنگار ما گفت : شک نکنید که برخی بنگاههای املاک برای ایجاد یک جو کاذب گرانی و جذب مشتری به هر طریق سعی در افزایش قیمتها دارند , این درحالی است که این بنگاهها به هیچ جایی نیز پاسخگو نیستند .

وی گفت : بسیاری از انها , با مالک توافق میکنند که درصورت فروش ملک به قیمتی بالاتر از بازار نیمی از قیمت را برای خود بردارند یا مبالغ کلان پورسانت بگیرند , این درحالی است که برخی از کسانی که در بنگاهها حضور دارند در صورت امکان از بی خبری فروشندگان سوء استفاده کرده و خانه انها را به ثمن بخس میخرند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گزارش قدس آنلاین ما یک کارشناس املاک در مشهد به خبرنگارما گفت : طی همین چند روز اغاز سال دوباره حرکتهای ناشایست برخی بنگاههای املاک در راه اندازی بورس بازی وسفته بازی دراین بازار شروع شده که درصورت عدم برخورد جدی شاهد یک جهش کاذب در قیمت املاک خواهیم بود .

وی خاطر نشان کرد : طی همین مدت کوتاه قیمتها دربرخی مناطق تا دوبرابر افزایش یافته و این درحالی است که از ابتدای سال قیمت مصالح ساختمانی افزایش محسوسی نداشته است .

به گفته وی قیمت هر متر اپارتمان در مناطق متوسط مشهد از میانگین ۸۰۰هزار تومان به بیش از ۵/۱ میلیون تومان و قیمت املاک کلنگی از متری ۱میلیون تومان به حدود ۸/۱میلیون تومان افزایش یافته است .

این اظهارات در حالی است که طی ماههای اخیر رییس اتحادیه املاک کشور همواره از تثبیت قیمتها سخن گفته ولی اعضای زیرمجموعه وی یکی از اصلی ترین عوامل دلال بازی در این بازار به شمار میروند.

وزیر مسکن و شهرسازی هم  با بیان اینکه هیچگونه افزایش قیمت درمسکن مهر نداریم ،‌ افزود : یک میلیون و۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال درکشور واگذار می شود .

***شایعه سازی دربنگاههای املاک

درحالی که طی سال گذشته بازار املاک شاهد افزایشی بسیار ملایم و قابل قبول در قیمتها بود, از ابتدای امسال پروژه شایعه سازی برای افزایش قیمت در دستور کار دلالان و بنگاههای املاک قرار گرفته , کسانیکه مدعی اند از بازارراکد مسکن بیشترین ضرر را متحمل شده اند .

درهمین زمینه یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: شایعات حاکی از این است که قیمت مسکن در سال ۹۱ افزایش شدیدی پیدا می‌کند و نبود آگاهی لازم در این زمینه به این شایعات دامن می‌زند.
جمشید انصاری با بیان اینکه تصور عمومی مالکان مسکن این است که افزایش قیمت مسکن در سال ۹۱ چشمگیر خواهد بود، افزود: از همین‌رو آنها در نقد کردن دارایی خود تعلل می‌کنند که البته این نوع عملکرد، منطق درستی در بازار است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسکن مهر در کنترل قیمت مسکن بی‌تاثیر نبوده است، تصریح کرد: پس از اجرای طرح مسکن مهر برخی از طبقات جامعه مسکن مورد نیاز خود را از این طریق تأمین کردند و از این دیدگاه مسکن مهر تأثیرات مثبتی در کنترل قیمت داشت.

وی با تاکید بر اینکه اگر اطلاعات درستی در اختیار مردم قرار بگیرد، شرایط بهتری بر بازار مسکن حاکم می‌شود، گفت:  در ماه‌های اخیر بازار مسکن شاهد تغییر و تحولاتی بوده و قیمت آن افزایش یافته و به طور طبیعی انتظار فروشندگان مسکن این است که در ماه‌های آینده نیز این روند ادامه داشته باشد .

سیدکاظم دلخوش اباتری نیز با بیان اینکه بازار مسکن در سال ۹۱ تغییرات قابل توجهی خواهد داشت، گفت: افزایش قیمت مسکن در سال جاری امری محتمل است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قیمت های جهانی، تحریم ها و شرایط بازار داخلی بر قیمت مسکن تأثیرگذار است و در کنار این عوامل تسهیلات اعطا شده توسط بانک ها نیز تأثیرات خود را دارد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نقدینگی موجود در جامعه نیز در قیمت مسکن تأثیرگذار است زیرا اگر نقدینگی موجود در جامعه به سمت بازار مسکن برود تغییرات قابل توجهی را در این بازار رقم می زند.

وی با بیان اینکه در ۲۰ سال گذشته قیمت مسکن همواره دچار تغییرات بسیاری بوده است، افزود: اگر نمودار قیمت مسکن در ۲۰ سال گذشته را بررسی کنیم متوجه می شویم که در ۳ سال متوالی قیمت مسکن سکون داشته و بعد از آن ۳ سال متوالی روند افزایشی را پیموده و این روند همین طور تکرار شده است.

دلخوش اباتری تصریح کرد: نگاهی به نمودار قیمت مسکن در ۲۰ سال گذشته نشان می دهد که قیمت زمین و مسکن افزایش ۲۰ برابری داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×